Ara Yma A Game to Motivate Learning about Computer Science in Basic Education
Abstract
This work describe the game Ara Yma, with is being developed, with a focus on tangential learning, so that it can be an incentive for learning the fundamentals of computing for basic education.
Keywords:
Computer Education, Tangential Learning, Games
References
Flávia Tavares Gasi. 2013. Videogames e Mitologia
João Mattar. 2010. Games em Educação: como nativos digitais aprendem.
Portnow, Floyd, and Theus. 2012. Tangential Learning - How Games Can Teach Us While We Play - Extra Credits. Retrieved Janeiro 27, 2023 from [link].
SBC. 2019. Diretrizes para ensino de Computação na Educação Básica. Retrieved Janeiro 27, 2023 from [link].
Raquel Timponi, Alessandra Maia, Daniele de Aragão Mendonça, and Fernanda Bravim. 2016. Metodologia de aprendizagem e exploração multimodal no ensino formal: levantamento de ferramentas de aprendizagem. Retrieved Janeiro 26, 2023 from [link]
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Published
2023-04-24
How to Cite
COSTA JUNIOR, Alfredo Lima da; FARIAS, Hádria de Wilton S.; SILVA, Karen Sulliany S. da; OLIVEIRA ARAÚJO, Fabiola Pantoja.
Ara Yma A Game to Motivate Learning about Computer Science in Basic Education. In: NEW IDEAS LAB - BRAZILIAN SYMPOSIUM ON COMPUTING EDUCATION (EDUCOMP), 3. , 2023, Evento Online.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2023
.
p. 26-27.
ISSN 3086-0741.
DOI: https://doi.org/10.5753/educomp_estendido.2023.229148.
