Simulação de um efeito não-linear de distorção de guitarra elétrica utilizando a GPU
Resumo
The work proposes to implement a non-linear distortion simulation model of the electric guitar signal called Waveshape, which divides this filter into three sub-filters: gain, overdrive and low-pass. We implemented the linear, monothread algorithm, executed on the CPU and distributed, multithread on the GPU, using CUDA.
Palavras-chave:
Algoritmos Paralelos e Distribuídos, Aplicações Paralelas para Soluções de Problemas Reais, Arquiteturas Dedicadas e Específicas, Avaliação, Medição e Predição de Desempenho
Referências
Chang, C.-H. (2011). A guitar overdrive/distortion effect of digital signal processing.
Lourenço, L. H. A. (2009). Processamento paralelo de áudio em gpu.
Moreland, K. and Angel, E. (2003). The fft on a gpu.
Sunnerberg, T. D. (2019). Analog musical distortion circuits for electric guitars.
Lourenço, L. H. A. (2009). Processamento paralelo de áudio em gpu.
Moreland, K. and Angel, E. (2003). The fft on a gpu.
Sunnerberg, T. D. (2019). Analog musical distortion circuits for electric guitars.
Publicado
15/04/2020
Como Citar
GUIMARÃES, Jonathan W.; ZOLA, Wagner M. Nunan.
Simulação de um efeito não-linear de distorção de guitarra elétrica utilizando a GPU. In: ESCOLA REGIONAL DE ALTO DESEMPENHO DA REGIÃO SUL (ERAD-RS), 20. , 2020, Santa Maria.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2020
.
p. 181-182.
ISSN 2595-4164.
DOI: https://doi.org/10.5753/eradrs.2020.10797.