Simulação de um efeito não-linear de distorção de guitarra elétrica utilizando a GPU

  • Jonathan W. Guimarães UFPR
  • Wagner M. Nunan Zola UFPR

Resumo


The work proposes to implement a non-linear distortion simulation model of the electric guitar signal called Waveshape, which divides this filter into three sub-filters: gain, overdrive and low-pass. We implemented the linear, monothread algorithm, executed on the CPU and distributed, multithread on the GPU, using CUDA.

Palavras-chave: Algoritmos Paralelos e Distribuídos, Aplicações Paralelas para Soluções de Problemas Reais, Arquiteturas Dedicadas e Específicas, Avaliação, Medição e Predição de Desempenho

Referências

Chang, C.-H. (2011). A guitar overdrive/distortion effect of digital signal processing.

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Moreland, K. and Angel, E. (2003). The fft on a gpu.

Sunnerberg, T. D. (2019). Analog musical distortion circuits for electric guitars.
Publicado
15/04/2020
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GUIMARÃES, Jonathan W.; ZOLA, Wagner M. Nunan. Simulação de um efeito não-linear de distorção de guitarra elétrica utilizando a GPU. In: ESCOLA REGIONAL DE ALTO DESEMPENHO DA REGIÃO SUL (ERAD-RS), 20. , 2020, Santa Maria. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2020 . p. 181-182. ISSN 2595-4164. DOI: https://doi.org/10.5753/eradrs.2020.10797.