The Potential of Origami Flights for Reading and Writing in Early Childhood Education: Exploring the 24 Forces and Skills in the Context of Early Education

  • Flávia Cristina da Silva Lena UFMT
  • Bárbara Cortella Pereira UFMT
  • Débora Fernandes Fontes UFMT
  • Aleth da Graça Amorim UFMT
  • Edlúcia Neri da Silva UFMT

Abstract


This paper does not include an abstract.

References

OLIVEIRA, Bárbara Cortella Pereira de; ARAÚJO, Nilza Cristina Gomes de. O texto (in)visível dos livros de imagens: a (trans)formação de crianças e adultos leitores. Revista Linha Mestra, n. 36, p. 37-50, set./dez. 2018.

FONTES, Débora Fernandes; SILVA, Izaira Aparecida; AMORIM, Aleth da Graça. Nas Asas da Literatura Infantil: Vivências com Crianças em Fase de Alfabetização e o Prazer pela Leitura, Escritura e Oralidade. VI CONBALF [link]. Acesso em 05/10/2024.

SILVA, Flávia Cristina da; SILVA, Julliette Gomes da. Origami e (Re)conto: Do Encantamento à Produção de Sentidos nas Asas da Literatura Infantil. VI CONBALF, 2023 Disponível em: [link]. Acesso em: 05/10/2024.
Published
2024-11-11
LENA, Flávia Cristina da Silva; PEREIRA, Bárbara Cortella; FONTES, Débora Fernandes; AMORIM, Aleth da Graça; SILVA, Edlúcia Neri da. The Potential of Origami Flights for Reading and Writing in Early Childhood Education: Exploring the 24 Forces and Skills in the Context of Early Education. In: EXPERIENCE REPORTS - EDUCATION SEMINAR (SEMIEDU), 32. , 2024, Cuiabá/MT. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2024 . p. 300-306. DOI: https://doi.org/10.5753/semiedu_estendido.2024.32536.