Estágio Supervisionado em Gerenciamento de Laboratório de Informática: uma experiência em uma Escola pública de Ensino Médio
Abstract
This article presents an account of an experience by students during an Internship in Computer Lab Management, at a high school. The study emphasizes the relevance of this practice in the students' education, allowing them to gain an authentic view of the school environment and understand the challenges and potential outcomes in using technology for educational activities. Additionally, it highlights the importance of practical experience in developing the skills and competencies necessary for their future professional engagement in the field of Educational Informatics.References
Bianchi, A. C. M., et al. (2005). Orientações para o Estágio em Licenciatura. São Paulo: Pioneira Thomson Learning.
BRASIL. (2018). Base Nacional Comum Curricular (BNCC). Brasília: MEC.
BRASIL. Decreto nº 6.300, de 12 de janeiro de 2007. Lei do Proinfo Dispõe sobre o Programa Nacional de Tecnologia Educacional – ProInfo. Brasília, DF, 12 jan. 2007.
Carvalho, H. P. de, Soares, M. V. Carvalho, S. M. de L., Telles, T. C. K. (2021). O professor e o ensino remoto: tecnologias e metodologias ativas na sala de aula. Revista Educação Pública, v. 21, nº 28.
Filho, A. P. (2010). O Estágio Supervisionado e sua importância na formação docente. Revista Partes.
Guerra, E. L. A. (2014). Manual de Pesquisa Qualitativa. Belo Horizonte – MG, Grupo Ănima Educação, 48p.
Gil, A. C. (2002). Como elaborar projetos de pesquisa?. 4. ed. São Paulo: Atlas.
Kawashima , C. M. (2006). Multi-Terminais Linux. 47 f. Monografia (Especialização em Rede Linux) Curso de Pós-Graduação Lato Sensu em Administração de Redes Linux da Universidade Federal de Lavras, Lavras, Minas Gerais.
Mafuani, F. (2011). Estágio e sua importância para a formação do universitário. Instituto de Ensino Superior de Bauru.
BRASIL. (2018). Base Nacional Comum Curricular (BNCC). Brasília: MEC.
BRASIL. Decreto nº 6.300, de 12 de janeiro de 2007. Lei do Proinfo Dispõe sobre o Programa Nacional de Tecnologia Educacional – ProInfo. Brasília, DF, 12 jan. 2007.
Carvalho, H. P. de, Soares, M. V. Carvalho, S. M. de L., Telles, T. C. K. (2021). O professor e o ensino remoto: tecnologias e metodologias ativas na sala de aula. Revista Educação Pública, v. 21, nº 28.
Filho, A. P. (2010). O Estágio Supervisionado e sua importância na formação docente. Revista Partes.
Guerra, E. L. A. (2014). Manual de Pesquisa Qualitativa. Belo Horizonte – MG, Grupo Ănima Educação, 48p.
Gil, A. C. (2002). Como elaborar projetos de pesquisa?. 4. ed. São Paulo: Atlas.
Kawashima , C. M. (2006). Multi-Terminais Linux. 47 f. Monografia (Especialização em Rede Linux) Curso de Pós-Graduação Lato Sensu em Administração de Redes Linux da Universidade Federal de Lavras, Lavras, Minas Gerais.
Mafuani, F. (2011). Estágio e sua importância para a formação do universitário. Instituto de Ensino Superior de Bauru.
Published
2023-08-23
How to Cite
CASTRO, Marilena Dayse do Nascimento; GÓES, Marciana Lima; OLIVEIRA, Claudir.
Estágio Supervisionado em Gerenciamento de Laboratório de Informática: uma experiência em uma Escola pública de Ensino Médio. In: CONGRESS ON TECHNOLOGIES IN EDUCATION (CTRL+E), 8. , 2023, Santarém/PA.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2023
.
p. 330-339.
DOI: https://doi.org/10.5753/ctrle.2023.232940.
