Aplicação do kahoot em disciplinas da computação para alunos do ensino médio técnico do Oeste do Pará
Abstract
This article present an activity elaborated on the Kahoot platform and analyze the effectiveness its use in computing disciplines, having as target audience students of technical courses in informatics integrated to the high school of a public institution in the west of Pará. Kahoot was used in order to instigate and attract students with different methods of learning the content. The students carried out activities using the platform and subsequently answered a questionnaire. The students reported the improvement in learning compared to the traditional test, the attraction in terms of content and the interactive search for the right question.
References
Alves, A., Machado, L., and Felipe, C. (2020). Arminogame: Um jogo colaborativo com realidade aumentada para ensino de bioquímica estrutural. In Anais do V Congresso sobre Tecnologias na Educação, pages 482–491, Porto Alegre, RS, Brasil. SBC.
Cantini, M. C. et al. (2017). O desafio do professor frente as novas tecnologias. 2015. Acesso em 05 de maio de 2023, 24.
Cavalcante, A. A., Sales, G. L., and Silva, J. B. d. (2018). Tecnologias digitais no ensino de física: um relato de experiência utilizando o kahoot como ferramenta de avaliação gamificada. Research, Society and Development, 7(11):e7711456.
Diehl, A. A. and Tatim, D. C. (2004). Pesquisa em ciências sociais aplicadas: métodos e técnicas. Pearson Brasil.
Giraffa, L. (2013). Jornada nas Escolas, volume 1. UNICAMP, 1 edition.
Milhomem, L. F., Almeida Oliveira, J. V., and Pereira Lima, F. (2018). Uso do kahoot no ensino de química: uma nova ferramenta na educação básica. In 9ª JICE-JORNADA DE INICIAÇÃO CIENTÍFICA E EXTENSÃO.
Moran, J. M. (2004). Os novos espaços de atuação do professor com as tecnologias. Revista diálogo educacional, 4(12):1–9.
Papert, S. (1994). A máquina das crianças: repensando a escola na era da informática.
Sande, D. and Sande, D. (2018). Uso do kahoot como ferramenta de avaliação e ensino-aprendizagem no ensino de microbiologia industrial. Holos, 1:170–179.
