Jogo Digital Educacional como Ferramenta de Auxílio na Conscientização e Prevenção às Drogas
Resumo
Given the current interests of a generation of connected youth and teens, Generation Z has a great ally in drug prevention as educational digital games, since one of the main interests of this generation is games. It is feasible that the implementation of technological and educational solutions in the process of preventing the use of licit and / or illicit drugs, have as main objective to demonstrate the educational digital game Exterminating Drugs which portrays such daily situation.
Referências
Casas, G. (2019). Família, futuro e diversão: conheça as portas de acesso para a Geração Z.
Damasceno, E. F., Nardi, P. A., Silva, A. K. A., Fernando, L., Lopes, B., & Fernandes, A. M. (2016). Um serious game como estratégia na promoção da saúde no combate ao uso de drogas. J Bras Tele, 4(2), 237-245.
Exterminando Drogas (2018). Disponivel em: sharegames.itch.io/exterminando-drogas
Gerhardt, T. E., & Silveira, D.T. (2009). Métodos de pesquisa.
Novak, J. (2010). Desenvolvimento de Games (Tradução da 2a Edição Norte-Americana). Cengage Learning, São Paulo - SP, Brasil. [GS Search].