Jogo Digital Educacional como Ferramenta de Auxílio na Conscientização e Prevenção às Drogas

  • Igor Pereira de Almeida IFNMG- Campus Januária
  • Joselice Lima Universidade de Brasília
  • Luciana Oliveira Melo CAPES
  • Edlaine Rodrigues Nunes Instituto Federal do Norte de Minas Gerais
  • Willian Renan Rodrigues Gonçalves IFNMG - Campus Januária
  • Danilo Magalhães Nunes IFNMG

Resumo


Given the current interests of a generation of connected youth and teens, Generation Z has a great ally in drug prevention as educational digital games, since one of the main interests of this generation is games. It is feasible that the implementation of technological and educational solutions in the process of preventing the use of licit and / or illicit drugs, have as main objective to demonstrate the educational digital game Exterminating Drugs which portrays such daily situation.

Referências

Alcântara, J.M., Medeiros F.P., Costa, G.Q., Silva L.C.M., Santos, L.A., & Araújo, K.M. (2015). Estudo e prevenção ao uso de drogas legais e ilegais na Escola Estadual do Ensino Médio Ernesto Penafort, Manaus, Amazonas, Brasil.

Casas, G. (2019). Família, futuro e diversão: conheça as portas de acesso para a Geração Z.

Damasceno, E. F., Nardi, P. A., Silva, A. K. A., Fernando, L., Lopes, B., & Fernandes, A. M. (2016). Um serious game como estratégia na promoção da saúde no combate ao uso de drogas. J Bras Tele, 4(2), 237-245.

Exterminando Drogas (2018). Disponivel em: sharegames.itch.io/exterminando-drogas

Gerhardt, T. E., & Silveira, D.T. (2009). Métodos de pesquisa.

Novak, J. (2010). Desenvolvimento de Games (Tradução da 2a Edição Norte-Americana). Cengage Learning, São Paulo - SP, Brasil. [GS Search].
Publicado
11/11/2019
ALMEIDA, Igor Pereira de; LIMA, Joselice; MELO, Luciana Oliveira; NUNES, Edlaine Rodrigues; GONÇALVES, Willian Renan Rodrigues; NUNES, Danilo Magalhães. Jogo Digital Educacional como Ferramenta de Auxílio na Conscientização e Prevenção às Drogas. In: WORKSHOP DE DESAFIOS DA COMPUTAÇÃO APLICADA À EDUCAÇÃO (DESAFIE!), 8. , 2019, Brasília. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2019 . p. 7-9. DOI: https://doi.org/10.5753/desafie.2019.12180.