Escola de Games in times of pandemic: how to promote equal access to participants?
Abstract
In view of the current pandemic context, some problems were highlighted regarding the virtualization of content and the adaptation between teacher and students. This work shows an initiative of the Escola de Games project when applying the programmatic contents, face-to-face relationships, in the new remote format and, finally, presents the results.
Keywords:
Programming Teaching, Remote Teaching, Teaching Children and Youth, Content Virtualization
References
Thiago Schumacher Barcelos and Ismar Frango Silveira. 2012. Pensamento computacional e educação matemática: Relações para o ensino de computação na educação básica. In XX Workshop sobre Educação em Computação, Curitiba. Anais do XXXII CSBC, Vol. 2. 23.
Pasqueline Dantas Scaico, Anderson Alves de Lima, Silvia Azevedo, Jefferson Barbosa Belo da Silva, Ewerton Henning Raposo, Yugo Alencar, João Paulo Mendes, Alexandre Scaico, et al. 2013. Ensino de programação no ensino médio: Uma abordagem orientada ao design com a linguagem scratch. Revista Brasileira de Informática na Educação 21, 02 (2013), 92.
Julyanna Januário do Nascimento Souza. 2020. O processo avaliativo da matemática durante o período de ensino remoto emergencial. (2020).
Jeannette M Wing. 2006. Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (2006),33–35.
Pasqueline Dantas Scaico, Anderson Alves de Lima, Silvia Azevedo, Jefferson Barbosa Belo da Silva, Ewerton Henning Raposo, Yugo Alencar, João Paulo Mendes, Alexandre Scaico, et al. 2013. Ensino de programação no ensino médio: Uma abordagem orientada ao design com a linguagem scratch. Revista Brasileira de Informática na Educação 21, 02 (2013), 92.
Julyanna Januário do Nascimento Souza. 2020. O processo avaliativo da matemática durante o período de ensino remoto emergencial. (2020).
Jeannette M Wing. 2006. Computational thinking. Commun. ACM 49, 3 (2006),33–35.
Published
2021-04-26
How to Cite
FERREIRA, Tamara Cristina; NETO, Luciano Ferreira; FRANCO, Pedro Henrique Medeiros; BARRETO, Hugo Medeiros; SILVA, Lígia; BOAVENTURA, Ana Paula Freitas Vilela.
Escola de Games in times of pandemic: how to promote equal access to participants?. In: NEW IDEAS LAB - BRAZILIAN SYMPOSIUM ON COMPUTING EDUCATION (EDUCOMP), 1. , 2021, On-line.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2021
.
p. 31-32.
ISSN 3086-0741.
DOI: https://doi.org/10.5753/educomp_estendido.2021.14861.
