Playing for Tomorrow: A Digital Educational Game for the Inclusion of Refugee Girls in Computing
Abstract
This paper does not include an abstract.References
Bezerra, A. P. B., Batista, E. D. d. A., Sousa, J. F. d., Olegário, T. d. A., Evangelista, E. B., and Lira, R. V. (2022). Let’s play: game development to aid in programming learning.
Dima, M., Xanthaki, A., Deniozou, T., and Luoma, C. (2022). The rights hero â serious games for human rights education and integration of migrant and refugee children in europe. The International Journal of Childrenâs Rights, 30(1):41â71.
Fernandes, J. D. M. and Onuma, F. M. S. (2024). Mulheres em situação de refúgio: as mais vulneráveis dentre as vulneráveis, segundo a teoria da reprodução social. Cadernos EBAPE. BR, 22(2):e2023–0124.
Holly, M., Habich, L., Seiser, M., Glawogger, F., Innerebner, K., Kupsa, S., Einwallner, P., and Pirker, J. (2024). Femquest - an interactive multiplayer game to engage girls in programming. In 2024 IEEE Conference on Games (CoG), pages 1–8.
Paula, A., Auler, C., Melo, S., and Ferreira, V. (2024). Uma revisão sistemática sobre o uso de jogos para fomentar a participação de meninas na Área de computação: Uma análise do women in information technology (wit). volume 15, pages 001–006.
Silva, G. J., Cavalcanti, L., Lemos Silva, S., Tonhati, T., and Lima Costa, L. F. (2023). Observatório das migrações internacionais (OBMigra). ministério da justiça e segurança pública / departamento das migrações.
Sirin, S., Plass, J. L., Homer, B. D., Vatanartiran, S., and Tsai, T. (2018). Digital game-based education for syrian refugee children: Project hope. Vulnerable Children and Youth Studies, 13(1):7â18.
Vinhal, A. R. and Odakura, V. (2024). Peg.ada: uncovering digital footprint’s career impact for girls. Journal on Interactive Systems, 15(1):541–548.
Yamashita, V. T., Vilarinho, L., Gonçalves, L., Quintela, B., Renhe, M., Chaves, L., Valle, P. H., and de Oliveira, A. M. (2024). Desenvolvimento de um jogo digital para apoiar o ensino-aprendizagem de algoritmos: Estratégias para engajar mulheres no ensino superior em computação. In Anais do XXIII Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento Digital, pages 1281–1292, Porto Alegre, RS, Brasil. SBC.
Dima, M., Xanthaki, A., Deniozou, T., and Luoma, C. (2022). The rights hero â serious games for human rights education and integration of migrant and refugee children in europe. The International Journal of Childrenâs Rights, 30(1):41â71.
Fernandes, J. D. M. and Onuma, F. M. S. (2024). Mulheres em situação de refúgio: as mais vulneráveis dentre as vulneráveis, segundo a teoria da reprodução social. Cadernos EBAPE. BR, 22(2):e2023–0124.
Holly, M., Habich, L., Seiser, M., Glawogger, F., Innerebner, K., Kupsa, S., Einwallner, P., and Pirker, J. (2024). Femquest - an interactive multiplayer game to engage girls in programming. In 2024 IEEE Conference on Games (CoG), pages 1–8.
Paula, A., Auler, C., Melo, S., and Ferreira, V. (2024). Uma revisão sistemática sobre o uso de jogos para fomentar a participação de meninas na Área de computação: Uma análise do women in information technology (wit). volume 15, pages 001–006.
Silva, G. J., Cavalcanti, L., Lemos Silva, S., Tonhati, T., and Lima Costa, L. F. (2023). Observatório das migrações internacionais (OBMigra). ministério da justiça e segurança pública / departamento das migrações.
Sirin, S., Plass, J. L., Homer, B. D., Vatanartiran, S., and Tsai, T. (2018). Digital game-based education for syrian refugee children: Project hope. Vulnerable Children and Youth Studies, 13(1):7â18.
Vinhal, A. R. and Odakura, V. (2024). Peg.ada: uncovering digital footprint’s career impact for girls. Journal on Interactive Systems, 15(1):541–548.
Yamashita, V. T., Vilarinho, L., Gonçalves, L., Quintela, B., Renhe, M., Chaves, L., Valle, P. H., and de Oliveira, A. M. (2024). Desenvolvimento de um jogo digital para apoiar o ensino-aprendizagem de algoritmos: Estratégias para engajar mulheres no ensino superior em computação. In Anais do XXIII Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento Digital, pages 1281–1292, Porto Alegre, RS, Brasil. SBC.
Published
2025-04-07
How to Cite
SILVA, Alexya; LAREDO, Ana Clara; VALLE, Pedro Henrique; OLIVEIRA, Alessandreia de.
Playing for Tomorrow: A Digital Educational Game for the Inclusion of Refugee Girls in Computing. In: NEW IDEAS LAB - BRAZILIAN SYMPOSIUM ON COMPUTING EDUCATION (EDUCOMP), 5. , 2025, Juiz de Fora/MG.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2025
.
p. 16-18.
ISSN 3086-0741.
DOI: https://doi.org/10.5753/educomp_estendido.2025.6567.
