Animal Rescue: An Educational Game for the Preservation of Brazilian Fauna
Abstract
Environmental Education (EA) is an important area for the formation of conscious citizens, but it has been little worked in the perspective of digital educational games. This article presents Animal Rescue, a game that seeks to work with EA focusing on the theme of smuggling of animal species from the Brazilian biomes. For this, the applied development methodology, results obtained with the produced prototype, and conclusions and future work to be performed are described.
References
Calisto, A., Barbosa, D., and Silva, C. (2010). Uma análise comparativa entre jogos educativos visando a criação de um jogo para educação ambiental. In Brazilian Symposium on Computers in Education (Simpósio Brasileiro de Informática na Educação-SBIE), volume 1.
da Silva, L. M. (2018). Ludicidade e matemática: Um novo olhar para aprendizagem. Psicologia & Saberes, 4(5):10–22.
Dias, G. F. et al. (2000). Educação ambiental. Princı́pios e práticas, 6 a Edição. São Paulo: Editora Gaia.
Educação, C. N. d. (2012). Diretrizes curriculares nacionais para a educação ambiental (resolução cne/cp n o 2, de 15 de junho de 2012).
Linietsky, J., Manzur, A., and Community, G. (2014). http://docs.godotengine.org/. Accessed: 2018-06-01. Godot docs.
Santos Filho, J. W., Brito, C. E. N., Santos, C., Alves, A., and Schneider, H. (2008). Jogo tartarugas: Objeto de aprendizagem na educação ambiental. Anais IV Seminário Jogos Eletrônicos, Educação e Comunicação.
Sarinho, V. T. (2017). Uma proposta de game design canvas unificado. XVI Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento Digital (SBGames).
Silva, A. A. and Passerino, L. M. (2007). A fazenda: software educativo para a educação ambiental. RENOTE: revista novas tecnologias na educação [recurso eletrônico]. Porto Alegre, RS.
Wolf, M. J. (2001). The medium of the video game. University of Texas Press.
