Teaching of Computing in Non-formal Education Spaces: The Experience in the Social Assistance Reference Center of the Municipality of Captain Poço-PA

  • Elbys Bastos –Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA)
  • Emanuel Lima –Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA)
  • Irvem Barros –Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA)
  • Jean Rodrigues –Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA)
  • Larissa Souza –Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA)
  • Maria Silva –Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA)
  • Jonas Santos –Grupo de Estudos de Pesquisas sobre Educação e Computação (GAEPEC) Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA), Mestrado Profissional em Educação e Diversidade (MPED) Universidade do Estado da Bahia (UNEB)
  • Albano Souza –Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA), Grupo de Estudos de Pesquisas sobre Educação e Computação (GAEPEC) Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA), Programa de Pós-Graduação em Educação (PPED) Universidade Tiradentes (UNIT)

Abstract


The present study is an experience report about the application of an intervention project that aimed to teach the fundamentals of Computing for children in a non formal educational space in Paraense and without the use of computers. Considering that this educational space does not have advanced computational infrastructure, it was decided to develop the educational actions using Declined Computing. For this, unplugged activity on binary numbers was used. Finally, in the end it was noticed that the students had minimal knowledge about Computing.

References

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Published
2018-08-22
BASTOS, Elbys; LIMA, Emanuel; BARROS, Irvem; RODRIGUES, Jean; SOUZA, Larissa; SILVA, Maria; SANTOS, Jonas; SOUZA, Albano. Teaching of Computing in Non-formal Education Spaces: The Experience in the Social Assistance Reference Center of the Municipality of Captain Poço-PA. In: REGIONAL SCHOOL ON COMPUTING OF BAHIA, ALAGOAS, AND SERGIPE (ERBASE), 18. , 2018, Aracaju. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2018 . p. 467-473.