Desenvolvimento de editores de imagem e artigos científicos no ensino e aprendizado de computação gráfica: Relatando experiências.
Abstract
This paper presents an experience report about the development of scientific articles and image editors, presenting their contributions in favor of teaching and learning computer graphics. The research comes from the quanti-qualitative analysis of the editors and articles developed, as well as a dissertation questionnaire applied to the students who studied the discipline. The analyzed results allowed the positive visualization of the development of editors and articles as a methodological approach facilitating the teaching and learning process in the discipline of computer graphics.
References
IFTO – Campus Araguatins. Projeto pedagógico do curso de licenciatura em computação.
(2014). Disponível em: [http://portal.ifto.edu.br/ifto/colegiados/consup/documentosaprovados/ppc/campus-araguatins/licenciatura-em-computacao/ppc-licenciaturacomputacao- araguatins.pdf ]. Acesso em: 06 jan. 2018.
Nascimento, Henrique. Computação Gráfica: 5 fatos que você precisa saber sobre essa área da informática. Disponível em: [http://www.unama.br/noticias/computacaografica- 5-fatos-que-voce-precisa-saber-sobre-essa-area-da-informatica] Acesso em: 09 jan. 2018.
Sousa, Claudiany Calaça de. Silva, Ennio Willian Lima. Sousa, Rogério Pereira. de. Jogos digitais como apoio ao ensino e aprendizagem de matemática para alunos do ensino fundamental I. 8° JICE. Disponível em: [http://propi.ifto.edu.br/ocs/index.php/jice/8jice/paper/viewFile/8558/3826] Acesso em: 15 jan. 2018.
Silveira, André Luis Marques da. O que é computação gráfica. Disponível em: [http://www.um.pro.br/index.php?c=/computacao/definicao] Acesso em: 19 jan. 2018.
