O uso das Tecnologia de Informação e Comunicação na educação: um relato de experiência
Abstract
This article is justified in an experience report of the Supervised Internship, aiming at the use of information and communication technologies as a support tool in the process of teaching learning in the 5th year of elementary education, with the objective of providing the use of differentiated teaching strategies, in favor of a pleasant and quality teaching. It was concluded that the use of ICT makes it possible to incorporate information technology independently of the methodology used, developing competences that cover the whole society.
References
LIBÂNEO, José Carlos. Adeus professor, adeus professora? Novas exigências educacionais e profissão docente. 2. ed. São Paulo: Cortez, 1998.
GERHARDT, T. E. SILVEIRA, D. T. Métodos de pesquisa. Coordenado pela Universidade Aberta do Brasil – UAB/UFRGS e pelo Curso de Graduação Tecnológica – Planejamento e Gestão para o Desenvolvimento Rural da SEAD/UFRGS. – Porto Alegre: Editora da UFRGS, 2009.
PCNs - Parâmetros Curriculares Nacionais, Ensino Médio, Bases Legais/Ministério da Educação, Secretaria de Educação Média e Tecnológica, Brasília, 1999.
TAJRA, S. F. Informática na Educação: Novas ferramentas pedagógicas para o professor na atualidade. São Paulo Editora: Érica Ltda. 2011.
VEIGA, I. P. A. A prática de ensino e o estágio supervisionado. Campinas, SP: Papirus, 1991.- (Coleção Magistério: Formação e Trabalho Pedagógico).
VEIGA, I. P. A. Lições de didática. Campinas, SP: Papirus, 2006.
VICTAL, E.R.N. Aprendendo sobre o uso de Jogos Digitais na Educação. 2015. In: Anais do XXI Workshop de Informática na Escola (WIE 2015).
