Uma Proposta de Plataforma Gamificada para Promover Descarte de Lixo Eletrônico em uma Atividade Rentável, Divertida e Sustentável

  • Angélica F. Medeiros Centro Universitário de Patos (UNIFIP)
  • Miquéias S. Cardoso Centro Universitário de Patos (UNIFIP)
  • Adrielly Vitória da S. Mendes Centro Universitário de Patos (UNIFIP)
  • Antônio Lucas C. Félix Centro Universitário de Patos (UNIFIP)
  • Bruno de A. Martins Centro Universitário de Patos (UNIFIP)
  • Ideão B. da Silva Centro Universitário de Patos (UNIFIP)
  • Gabriel B. Teixeira Centro Universitário de Patos (UNIFIP)
  • Gustavo N. Soares Centro Universitário de Patos (UNIFIP)
  • Mateus C. dos Santos Queiroz Centro Universitário de Patos (UNIFIP)

Resumo


The culture of reusing and recycling electronic devices is crucial to preserve the environment and promote a more sustainable circular economy, by avoiding improper disposal of materials and contributing to a reduction in environmental impact. In this context, this work presents the proposal of a social platform focused on detachment from electronic waste, using gamification elements to encourage user participation. The platform will enable the connection between people who want to donate or sell their electronic devices and others who are looking for used equipment.

Palavras-chave: Sustentabilidade, Lixo eletrônico, Gamificação

Referências

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Publicado
29/05/2023
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MEDEIROS, Angélica F. et al. Uma Proposta de Plataforma Gamificada para Promover Descarte de Lixo Eletrônico em uma Atividade Rentável, Divertida e Sustentável. In: TRILHA DE INDÚSTRIA E INOVAÇÃO EM SI - SIMPÓSIO BRASILEIRO DE SISTEMAS DE INFORMAÇÃO (SBSI), 19. , 2023, Maceió/AL. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2023 . p. 102-104. DOI: https://doi.org/10.5753/sbsi_estendido.2023.229363.