EndoGame: Gamification Web Platform for Internal Marketing

  • Warley Junior Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará http://orcid.org/0000-0001-5490-3705
  • Paline Saraiva Universidade Federal do Oeste do Pará
  • Manoel Malon Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará
  • Jhon Randler Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará
  • Lucas Oliveira Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará
  • Lucas Antonio Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará
  • Arthur Oliveira Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará
  • Thiago Fernandes Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará
  • Cristina Leite Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará
  • Hugo Kuribayashi Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará

Resumo


Many organizations are still not fully leveraging internal marketing and gamification strategies, often due to a lack of effective tools for implementation. This can result in significant disengagement among employees and a decrease in productivity. Based on this issue, proposed platform aims to act as a support tool for organizations, providing necessary functionalities to effectively implement gamification strategies for internal marketing. It may assist organizations in achieving better results in their goals and objectives.
Palavras-chave: Gamification, Internal Marketing, Employees

Referências

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Publicado
20/05/2024
JUNIOR, Warley et al. EndoGame: Gamification Web Platform for Internal Marketing. In: TRILHA DE INDÚSTRIA E INOVAÇÃO EM SISTEMAS DE INFORMAÇÃO - SIMPÓSIO BRASILEIRO DE SISTEMAS DE INFORMAÇÃO (SBSI), 20. , 2024, Juiz de Fora/MG. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2024 . p. 230-232. DOI: https://doi.org/10.5753/sbsi_estendido.2024.238646.