ZeroCarbon: uma startup de compras online baseada no conceito inovador de nature back para redução do impacto ambiental por meio de creditos de carbono

Resumo


In this work, we introduce ZeroCarbon - ZC, a startup focused on contributing to the reduction of environmental impact through the neutralization of carbon emissions from online purchases. Our process involves connecting individuals who wish to make online purchases with affiliated companies to contribute to the reduction of carbon dioxide emissions. These purchases are neutralized through carbon credits that reduce greenhouse gas emissions. The use of ZC’s platform has mitigated environmental impacts, as we neutralized 169,000 kilograms of CO2 from purchases made by 8,000 users, in partnership with 224 affiliated stores. Unlike other similar service options on the market, ZeroCarbon calculates only the emissions related to the type of product purchased. This work offers insights on the carbon footprints of conventional and online retail from a ”natureback” perspective.

Palavras-chave: Sistemas de Informação Verdes para a Sustentabilidade Ambiental, Aspectos e impactos tecnológicos, sociais, econômicos e ambientais de sistemas de informação, Sistemas-de-Sistemas de Informação

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Publicado
20/05/2024
OLIVEIRA, Erica de; VOSGRAU, Ingrid; LATINI, Danielli. ZeroCarbon: uma startup de compras online baseada no conceito inovador de nature back para redução do impacto ambiental por meio de creditos de carbono. In: TRILHA DE INDÚSTRIA E INOVAÇÃO EM SISTEMAS DE INFORMAÇÃO - SIMPÓSIO BRASILEIRO DE SISTEMAS DE INFORMAÇÃO (SBSI), 20. , 2024, Juiz de Fora/MG. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2024 . p. 257-260. DOI: https://doi.org/10.5753/sbsi_estendido.2024.238783.