An investigation into the use of voice interfaces as foreign language practice tool
Abstract
Only 5.1% of the Brazilian population aged 16 and over say they have some knowledge of the English language. The one that with the phenomenon of globalization has become the international and business language. With the job market becoming more and more competitive, the role of English has changed, going from the privilege of the few to the need of the many. Through a literature review and quantitative research, the study aims to explore the problems that Brazilians encountered in the English language practice process. As a result, the application of the questionnaire revealed some latent difficulties among learners, making it opportune to intend to evolve with studies of voice interfaces in English practice.
References
Hatch, E. (1978) "Discourse analysis and second language acquisition". Second language acquisition. Rowley, Massachusetts: Newbury House, p.401-435.
Vygotsky, L. S. (1984) "A formação social da mente". São Paulo, Martins Pontes.
Means, B. (2000) "Technology use in tomorrow’s schools. Educational Leadership". vol.58, n.4. p.57-6.
Gardner, H. (1995) "Estruturas da Mente - A teoria das inteligências múltiplas", Edição 1. Ed. Penso.
British Council (2014) "Demandas de aprendizagem de inglês no brasil", Edição 1 - Elaborado pelo instituto de Pesquisa Data Popular.
Kleiner Perkins (2017) "Internet Trends 2017 - Code Conference".
Meirelles, F. S. (2020). "Pesquisa Anual do FGVcia: Uso da TI nas Empresas", 31a Edição - Fundação Getulio Vargas - FGV.
Soares, L. (2013) "Brasil monoglota: ensino de língua estrangeira não funciona", Pragmatismo político, Seção Educação.
De Oliveira, H. F. (2008) "Percepções de adultos sobre aprender língua inglesa", Poiésis Pedagógica. Universidade Estadual de Goiás.
Barcelos, A. M. F e Abrahão, M. H. V. (2006) "Crenças e ensino de línguas: foco no professor, no aluno e na formação de professores", p. 43-64. São Paulo, Martins Pontes.
Mclaughlin, B. (1992) "Myths and misconceptions about second language learning: what every teacher needs to unlearn". National Center for Research on Cultural Diversity and Second Language Learning.
Nass C and Brave S. (2005) "Wired for Speech: How Voice Activates and Advances the Human–Computer Relationship". Stanford University.
Card K. S, Moran P. T and Newell A. (1983) "The psychology of Human-Computer Interaction".
Martins V. F e Brasiliano A. (2012) "Interface do usuário baseada em voz como ferramenta para promover o ensino/aprendizagem de língua estrangeira".
Martins V. F, Silva L, Lombardi E e Guimarães M. P. (2014) "Talk2Practice : Utilização de Reconhecimento e Sintetização de Voz para Prática da Pronúncia da Língua Inglesa".
Paiva V. L. M. O (2001) "A WWW e o Ensino de Inglês", v.1, n.1,93-116, Rev. Brasileira de Linguística Aplicada.
