Metagame Planeta Jovem: Transformando jovens em sua melhor versão

  • Daniel Gularte Bojogá / Unichristus
  • Mauro Oliveira IFCE
  • Sílvio Ramos CRIATLO

Resumo


This article is an experience report that presents the theoretical foundations, methodologies and operational management of a multimedia solution used as an extension project in secondary school units in municipalities in Ceará for three months. Named, Planeta Jovem, the project used game technologies using narratives inspired by the goals of sustainable development to develop socio-emotional skills in program participants that are capable of changing their perception of the world to na individual with more relevance to their territory.

Palavras-chave: Metagame, Metaverso, Jogos de Impacto, Soft Skills

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Publicado
14/10/2024
GULARTE, Daniel; OLIVEIRA, Mauro; RAMOS, Sílvio. Metagame Planeta Jovem: Transformando jovens em sua melhor versão. In: WEBMEDIA FOR EVERYONE - SIMPÓSIO BRASILEIRO DE SISTEMAS MULTIMÍDIA E WEB (WEBMEDIA), 30. , 2024, Juiz de Fora/MG. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2024 . p. 217-224. ISSN 2596-1683. DOI: https://doi.org/10.5753/webmedia_estendido.2024.243620.