The importance of women's empowerment activities as a way to reduce female attrition in Information Technology courses
Abstract
The objective of this research is to highlight activities of female empowerment applied in an extension project, this as an incentive for students in high school, technical and higher education to remain in the area of computing. Activities such as emphasizing female representation in computer history, discussion of concepts of feminism and gender, training in fields of increasing TI development, do parts of strategies for minimize the evident evasion of women in this occupation area.
References
Leta, J. (2003) “As mulheres na ciências brasileira: crescimento, contrastes e um perfil de sucesso”, Estudos Avançados, São Paulo, v. 17, n. 49, p. 271-284.
Pisa em foco (2015) “O que está por trás da desigualdade de gênero na educação?”, [link], Março.
Russel, B. et al. (1979) “O poder: uma nova análise social”, Rio de Janeiro, RJ: Zahar.
Sales, A. S. et al. (2014) “Dificuldades para o ingresso e permanência na ciência e engenharia da computação: um olhar feminino”, In: 18 REDOR.
Schiebinger, L. (2001) “O feminismo mudou a ciência?”, Bauru, SP: Edusc, 1ª edição.
Schwartz, J. et al. (2006) “Mulheres na informática: quais foram as pioneiras?”, [link], Março.
Soares, T. A. (2001) “Mulheres em ciência e tecnologia: ascensão limitada”, Química Nova, São Paulo, v. 24, n. 2, p. 281-285.
