Rabbit Code: Um jogo voltado para a aprendizagem de matrizes
Abstract
"Rabbit Code" is an educational game designed for 10th-grade high school students. The subject matter covered is mathematics, specifically focusing on matrices. Throughout the gameplay, the player must overcome a series of challenges involving navigating a path by applying the concept of matrices and programming blocks. The game is based on the Meaningful Learning Theory and incorporates elements of Computational Thinking.
Keywords:
Matrices, Educational Games, Computational Thinking
References
BNCC. 2018. Base Nacional Comum Curricular. Ministério da Educação.
Pelizzari, A., KriegL, M. D. L., Baron, M. P., Finck, N. T. L., & Dorocinski, S. I. (2002). Teoria da aprendizagem significativa segundo Ausubel. revista PEC, 2(1), 37-42.
Pires, F. G. D. S. (2021). Thinkted lab, um caso de aprendizagem criativa em computação no nível superior.
Pelizzari, A., KriegL, M. D. L., Baron, M. P., Finck, N. T. L., & Dorocinski, S. I. (2002). Teoria da aprendizagem significativa segundo Ausubel. revista PEC, 2(1), 37-42.
Pires, F. G. D. S. (2021). Thinkted lab, um caso de aprendizagem criativa em computação no nível superior.
Published
2023-11-06
How to Cite
ROLIM, Izaque; BRENDA, Flávia; QUEROGA, João; MELO, Rafaela; DUARTE, José Carlos; PESSOA, Marcela; PIRES, Fernanda.
Rabbit Code: Um jogo voltado para a aprendizagem de matrizes. In: APPS.EDU CONTEST - PROTOTYPE CATEGORY - BRAZILIAN CONGRESS ON COMPUTERS IN EDUCATION (CBIE), 12. , 2023, Passo Fundo/RS.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2023
.
p. 141-144.
DOI: https://doi.org/10.5753/cbie_estendido.2023.233171.