SIGN KIDS - A gamified application to help deaf children read literacy in ASL
Abstract
When the lack of inclusion persists in education, especially when aimed at a specific audience, such as children with hearing impairments, the need arises to address crucial issues such as social inclusion, early childhood education and literacy in a new language. Tackling the challenge of introducing American Sign Language (ASL) in this context is not only a necessary task, but also an opportunity to provide an enriching experience. It is with this understanding that the Sign Kids project aims to help children with hearing impairments learn to read and write in this new language, which would be English, aiming to provide a more complete and dynamic experience through technology.
Keywords:
ASL, Libras, Sign Language, Hearing Impaired, Social Inclusion
References
Amorim, L. M. N. D. (2021). Acessibilidade e ensino de inglês para surdos
Ausubel, D. P. (1982). A aprendizagem significativa. São Paulo.
do Nascimento, I. V., de Oliveira, A. F., Joao, P. G., Lima, A., Bezerra, L. A., & Cysneiros Filho, G. A. D. A. (2021, October). Um Jogo para Dispositivos Móveis com o Objetivo de Auxiliar o Ensino de Libras e Português. In Anais Estendidos do XX Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento Digital (pp. 628 637). SBC.
Kurz, K. B., & Taylor, M. M. (2008). Learning outcomes for American Sign Language skills levels 1-4. [National Technical Institute for the Deaf, Rochester Institute of Technology].
Moreira, M. A. (1999). Teorias de aprendizagem (Vol. 2). São Paulo: Editora pedagógica e universitária.
Pressman, R. S., & Maxim, B. R. (2021). Engenharia de software 9. McGraw Hill Brasil.
Ausubel, D. P. (1982). A aprendizagem significativa. São Paulo.
do Nascimento, I. V., de Oliveira, A. F., Joao, P. G., Lima, A., Bezerra, L. A., & Cysneiros Filho, G. A. D. A. (2021, October). Um Jogo para Dispositivos Móveis com o Objetivo de Auxiliar o Ensino de Libras e Português. In Anais Estendidos do XX Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento Digital (pp. 628 637). SBC.
Kurz, K. B., & Taylor, M. M. (2008). Learning outcomes for American Sign Language skills levels 1-4. [National Technical Institute for the Deaf, Rochester Institute of Technology].
Moreira, M. A. (1999). Teorias de aprendizagem (Vol. 2). São Paulo: Editora pedagógica e universitária.
Pressman, R. S., & Maxim, B. R. (2021). Engenharia de software 9. McGraw Hill Brasil.
Published
2024-11-04
How to Cite
MOTA, Isabelly L. da; SILVA, Maria Eduarda P. da; FREITAS, Alan L.; ARAÚJO, Gabriel; VIEIRA, Sérgio R. C..
SIGN KIDS - A gamified application to help deaf children read literacy in ASL. In: APPS.EDU CONTEST - PROTOTYPE CATEGORY - BRAZILIAN CONGRESS ON COMPUTERS IN EDUCATION (CBIE), 13. , 2024, Rio de Janeiro/RJ.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2024
.
p. 147-150.
DOI: https://doi.org/10.5753/cbie_estendido.2024.244126.
