Remote Teaching in Public Education in Nazarezinho - PB: Teaching Challenges
Abstract
It is up to the school to develop practices as a way of serving contemporary society. Aimed at basic education, this work has the general objective of: Analyzing the impact of remote education in the educational scope of the municipality of Nazarezinho, identifying the limits and challenges for carrying out network activities (online). As specific objectives, it counts on: Knowing the strategies and resources used by teachers in carrying out remote activities; List the main difficulties regarding the development and execution of activities and student participation; Discuss the importance of educational technologies in the teaching-learning process. Through the qualitative and exploratory approach, the research was based on the selection of theoretical frameworks and data collection through questionnaires produced in Forms, a complement to Google, and applied to 44 teachers from the municipal and state network of the municipality. The research enabled a reflection on the directions of the process of using multiple modalities as a way of producing knowledge and attending to the teaching-learning process.
References
Borges, R. P.; (2020) “Fundamento da Educação a Distância. Módulo 3”. pp. 83-90. Natal: IFRN.
Moore, M. G.; Kearsley, G. (2007) “Educação a Distância: uma visão integrada”. Tradução de Roberto Galman. São Paulo: Thomson Learning.
Sartori, Ademilde Silveira. (2005) “Educação superior à distância: gestão da aprendizagem e da produção de materiais didáticos impressos e on-line. Tubarão: Ed.: Unisul.
Soares, D. M. R; Et al. (2019) “Tecnologias Digitais nos Processos de Ensino e Aprendizagem dos Conteúdos Escolares: Compreensão dos(as) Licenciandos(as) da Disciplina Tecnodocência”, In: CONGRESSO SOBRE TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO (CTRL+E), 4. , 2019, Recife. Anais do IV Congresso sobre Tecnologias na Educação. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, dec. p. 397-405.
Souza, J. D. de; Et al. (2018) “O Uso das Tecnologias Digitais nas Escolas do Município de Assú – RN”, In: CONGRESSO SOBRE TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO (CTRL+E), 3, 2018, Fortaleza. Anais do III Congresso sobre Tecnologias na Educação. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação. p. 468-475.
Teles, G.; Et. al. (2019) “Docência e Tecnologias Digitais na Formação de Professores: Planejamento e Execução de Aulas por Licenciandos”, In: CONGRESSO SOBRE TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO (CTRL+E), 4. , 2019, Recife. Anais do IV Congresso sobre Tecnologias na Educação. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, dec. p. 387-396.
