Script Course for Student Video Production: Teachers Profile

  • Josias Pereira UFPel
  • Eliane Cândido UFPel
  • Viviane Lino UFPel

Abstract


The article presents and discusses the results of a script course for student video held in distance education for teachers of basic education in 2019. Data were collected in the course enrollment by course participants. It was discussed the transposition of a practical and poetic action for the distance learning modality. It was possible to detect the need for teacher training projects allied to the PVE methodology.

Keywords: Student Video Production, PVE Methodology, Teacher Training, Educational Technology

References

Araújo, Ulisses F. (2003) “Temas transversais e a estratégia de projetos”. São Paulo: Moderna.

Brasil. (2020) Ministério da Educação. Secretaria da Educação Básica. “Fundamentos pedagógicos e estrutura geral da BNCC”. Brasília, DF, 2017. Disponível no portal do MEC.

Charlot, Bernard. (2005) “Relação Com o Saber, Formação de Professores e Globalização: Questões Para Educação Hoje”. Porto Alegre: Artmed.

Freire, Paulo. (1991) “A Educação na Cidade”. São Paulo: Cortez.

Freire, Paulo. (1979) “Educação e Mudança”. 12a Edição. Paz e Terra. Rio de Janeiro.

Freire, Paulo. (1996) “Pedagogia da autonomia”. São Paulo: Paz e Terra.

Pereira, Josias; e Mattos, Daniela Pedra. (2017) “A Produção de Vídeo na Prática Escolar: Análise do I Festival de Vídeo Estudantil da Cidade de Capão do Leão/RS – Brasil”. In Revista Tecnologias na Educação -Ano 9 Número/Vol.19 -Julho 2017. Disponível no link. http://tecedu.pro.br/wp-content/uploads/2017/07/Art13-vol19- julho2017.pdf.
Published
2020-07-31
PEREIRA, Josias; CÂNDIDO, Eliane; LINO, Viviane. Script Course for Student Video Production: Teachers Profile. In: CONGRESS ON TECHNOLOGIES IN EDUCATION (CTRL+E), 5. , 2020, Evento Online. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2020 . p. 128-137. DOI: https://doi.org/10.5753/ctrle.2020.11390.