Ensino de Matrizes: Uma proposta de um software, para o ensino de matrizes a luz da BNCC
Abstract
The modern educational system craves new tools to the teaching and learning of mathematics, and seeks new ways of how address this discipline. In this way, the use of the computer and resources technologies play an essential role for a new paradigm in teaching-learning. This work aims to present a software to be applied to the content of linear systems in high school classes, addressing its tools, respective functionalities and use, in light of of the BNCC guidelines.
References
Burak, D. (1992). Modelagem Matemática: ações e interações no processo de ensino-aprendizagem. PhD thesis, [sn].
Burden, R. and Faires, J. (2008). Análise numérica, cengage learning. Sao Paulo.
De Carvalho Borba, M. and Penteado, M. G. (2019). Informática e educação matemática. Autêntica Editora.
Iezzi, G., Murakami, C., Hazzan, S., and Dolce, O. (1995). Fundamentos de matemática elementar. Atual.
Mercado, L. P. L. and Marques, A. C. (2002). Novas tecnologias na educação: reflexões sobre a prática. UFAL.
Mishra, P. and Koehler, M. J. (2008). Introducing technological pedagogical content knowledge. In annual meeting of the American Educational Research Association, volume 1, page 16.
Nacionais, P. C. (1998). Ministério da educação. Secretaria da Educação Média e tecnológica.
SOUZA, P. R. (1998). Introdução aos parâmetros curriculares nacionais.
Steinbruch, A. and Paulo, W. (1987). Álgebra linear.
