Programação de Jogos com Google Colab e Chatgpt
Resumo
Este artigo não possui um resumo.Referências
Akoury, N., Yang, Q., and Iyyer, M. (2023). A framework for exploring player perceptions of llm-generated dialogue in commercial video games. In Findings of the Association for Computational Linguistics: EMNLP 2023, pages 2295–2311.
Canesche, M., Bragança, L., Neto, O. P. V., Nacif, J. A., and Ferreira, R. (2021). Google colab cad4u: Hands-on cloud laboratories for digital design. In 2021 IEEE International Symposium on Circuits and Systems (ISCAS), pages 1–5. IEEE.
Ferreira, R., Canesche, M., and Penha, J. (2023). Google colab para ensino de computação. In Anais Estendidos do III Simpósio Brasileiro de Educação em Computação, pages 46–47. SBC.
Hu, C., Zhao, Y., and Liu, J. (2024). Generating games via llms: An investigation with video game description language. arXiv preprint arXiv:2404.08706.
Maleki, M. F. and Zhao, R. (2024). Procedural content generation in games: A survey with insights on emerging llm integration. In Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, volume 20, pages 167–178.
OpenAI (2023). Gpt-4 technical report. arXiv preprint arXiv:2303.08774.
Sabino, C. E., Nacif, J. A., and Ferreira, R. (2024). Acesso compartilhado à recursos físicos com google colab. In Simpósio Brasileiro de Educação em Computação (EDUCOMP), pages 11–12. SBC.
Canesche, M., Bragança, L., Neto, O. P. V., Nacif, J. A., and Ferreira, R. (2021). Google colab cad4u: Hands-on cloud laboratories for digital design. In 2021 IEEE International Symposium on Circuits and Systems (ISCAS), pages 1–5. IEEE.
Ferreira, R., Canesche, M., and Penha, J. (2023). Google colab para ensino de computação. In Anais Estendidos do III Simpósio Brasileiro de Educação em Computação, pages 46–47. SBC.
Hu, C., Zhao, Y., and Liu, J. (2024). Generating games via llms: An investigation with video game description language. arXiv preprint arXiv:2404.08706.
Maleki, M. F. and Zhao, R. (2024). Procedural content generation in games: A survey with insights on emerging llm integration. In Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, volume 20, pages 167–178.
OpenAI (2023). Gpt-4 technical report. arXiv preprint arXiv:2303.08774.
Sabino, C. E., Nacif, J. A., and Ferreira, R. (2024). Acesso compartilhado à recursos físicos com google colab. In Simpósio Brasileiro de Educação em Computação (EDUCOMP), pages 11–12. SBC.
Publicado
07/04/2025
Como Citar
FREITAS, Isabela; COURA, Pedro; NACIF, José Augusto; FERREIRA, Ricardo.
Programação de Jogos com Google Colab e Chatgpt. In: LABORATÓRIO DE IDEIAS - SIMPÓSIO BRASILEIRO DE EDUCAÇÃO EM COMPUTAÇÃO (EDUCOMP), 5. , 2025, Juiz de Fora/MG.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2025
.
p. 22-24.
ISSN 3086-0741.
DOI: https://doi.org/10.5753/educomp_estendido.2025.6576.
