Visual Programmer – ViP
Abstract
Computer programming is a complex activity, students entering computer courses show difficulty during the programming learning process, this difficulty is even greater for students with special needs. In these cases, alternative teaching methodologies, such as image-based teaching materials, achieve better results. In this context, we propose the development of software called Visual Programmer. It allows the student constructs the source code of a simple application based on a symbolic language, where the symbols represent the C language commands.
References
Gomes, A., Areias, C., Henriques, J. and Mendes, A. J. “Aprendizagem de programação de computadores: dificuldades e ferramentas de suporte”, In Revista Portuguesa de Pedagogia; vol.42(2), pp. 161-179, 2008(b).
Junior, R. P. M. and Boniati, B. B. “LogicBlocks: Uma ferramenta para o Ensino de Lógica de Programação”, In Encontro anual de Tecnologia da Informação e Semana Acadêmica de Tecnologia da Informação; vol.5(1), pp.63-70, 2015.
Souza, C. M. “VisuAlg - Ferramenta de Apoio ao Ensino de Programação”, In Revista TECCEN; vol.2(2), pp.1-9, 2009.
Neto, V. S. M. “A utilização da Ferramenta Scratch como auxílio na aprendizagem de lógica de programação”, In II Congresso Brasileiro de Informática na Educação (CBIE 2013) Workshops (WCBIE 2013).
Geraldes, W. B. “Programar é bom para as crianças? Uma visão crítica sobre o ensino de programação nas escolas”, In Aletria: Revista de Estudos de Literatura; vol.7(2), pp.105-117, 2014.
Brito, L.F. Integração social & educação de surdos. Rio de Janeiro: Babel, 1993.
