Acessibilidade Móvel para Alfabetização de Deficientes Visuais: Proposta Inicial de um Protótipo
Abstract
According to the 2010 census, 18.8% of the population has visual impairment, and such portion requires special attention in several respects, especially with regard to the educational process. Another relevant fact is that today information technology is used as a support for execution of several processes, including the teaching/learning, which extends the possibilities of interaction. a trend towards adoption of mobile technologies being perceived. Therefore, this work aims to identify desirable requirements for a mobile application touch screen, aimed assist in literacy visually impaired.
References
IBGE – Instituto Brasileiro de Geografia e Estatísticas. Censo 2010. Disponível:
SILVA, Roberto A. D., PINHEIRO, Edson Pinheiro. Proposta de Aplicativo em Dispositivos Móveis para Ensino de Leitura Baseado no Controle por Unidades Mínimas. Universidade Federal do ABC (UFABC) Santo André – SP – Brasil, 2014. Disponível em:
TORI, Romero. Educação sem distância. As tecnologias interativas na redução de distâncias em ensino e aprendizagem. São Paulo: Editora SENAC São Paulo, 2010.
