Estudos de caso de análise de perfis de usuários agrupados por hashtags no Twitter
Abstract
The main goal of this work was to identify the presence of bot profiles in the dissemination of a specific hashtag. This work uses two hashtags that were shared on the social network Twitter. The first one has strong evidence of being disseminated by bots. The second one has no indication of such usage and is used for the purpose of comparison. It was possible to evaluate that the hashtag still presents profiles of bots, even months after it was on trend topics.
References
Kalil, I. and Santini, R. M. (2020). Coronavírus, pandemia, infodemia e política. Technical report. Relatório de pesquisa. Divulgado em 01 de abril de 2020. São Paulo/ Rio de Janeiro: FESPSP/ UFRJ.
Nobre, G., Almeida, J., and Ferreira, C. (2019). Caracterização de bots no twitter durante as eleições presidenciais no Brasil em 2018. In Anais do VIII Brazilian Workshop on Social Network Analysis and Mining, pages 107–118, Porto Alegre, RS, Brasil. SBC.
Paulino, R. d. C. R., Empinotti, M. L., and Ventura, M. P. (2020). A pergunta que o Brasil fez, mas não obteve resposta sob a ótica das mídias sociais1. In Anais do 43º Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação, UFBA, BA. Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação.
Suter, J., Nogueira, R., Tozzi, T., Anderle, D., and Speroni, R. (2019). Um data warehouse baseado no twitter para análise de sentimento em língua portuguesa: Estudo de caso In Anais da XV Escola Regional de Banco de Dados, pages das eleições de 2018. 41–50, Porto Alegre, RS, Brasil. SBC.
