Chatbot Iara: relating and interacting with data on the new coronavirus in Santa Cruz do Sul
Abstract
Realizing the need for mechanisms to facilitate the dissemination of information, in a simple way, about the pandemic about the coronavirus in Santa Cruz do Sul, this work presents Iara, a chatbot that lists quantitative data and information from municipal decrees. The assistant's development took place in three stages: (1) Data capture, curation and organization; (2) Planning of decisions and actions; (3) Agent construction, data inclusion and training. The chatbot is a prototype to identify the acceptance of bots on websites, which already provides a receptive view to actions triggered by the bot, validating the proposal to relate and allow users to interact with public data with the unit.
References
Carvalho Júnior, Ciro Ferreira, e Kely Rejane Souza dos Anjos de Carvalho. “Chatbot: uma visão geral sobre aplicações inteligentes.” In: Revista sítio novo, 2018: 68-70.
Cruz, Leôncio Teixeira, Antonio Juarez Alencar, e Eber Assis Schmitz. "Assistentes Virtuais Inteligentes e Chatbots: um guia prático e teórico sobre como criar experiências e recordações encantadoras para os clientes da sua empresa". 1ª. Edição: Sergio Martins Oliveira. Vol. I. Rio de Janeiro: Brasport, 2018.
Santos, José Luís Guedes, Alacoque Lorenzini Erdmann, Betina Hörner Schlindwein Meirelles, Gabriela Marcellino Melo Lanzoni, Viviane Pecini Cunha, e Ratchneewan Ross. “Integração entre dados quantitativos e qualitativos em uma pesquisa de métodos mistos.” In: SciELO 26, nº 3 (2017).
Secretaria da Saúde do Estado do Rio Grande do Sul (SES/RS). "Painel Coronavírus RS". 2020. https://ti.saude.rs.gov.br/covid19/ (acesso em 06 de 09 de 2020).
Secretaria Municipal de Saúde. "Coronavírus". 2020. https://www.santacruz.rs.gov.br/conteudo/coronavirus (acesso em 29 de Agosto de 2020).
World Health Organization. "Coronavirus". s.d. https://www.who.int/health-topics/coronavirus#tab=tab_3 (acesso em 29 de Março de 2020).
