A Report of Experiences on Teaching Computational Thinking for the Educational Program Bombeiros Mirins in the State of Goiás
Abstract
This study presents the development of Computational Thinking (CT) in the Bombeiros Mirins Program, carried out with elementary school students in Goiás by Campus Ceres do IF Goiano. The project promoted digital inclusion and covered PC pillars and concepts such as binary numbers through theoretical and practical lessons. The initiative highlighted the transformative role of technology as a strategy for promoting and attracting talent in Computing.
Keywords:
computational thinking, digital inclusion, elementary school, binary numbers, technology
References
Lima, B. A. J. D., Santana, J. T. O., & Barreto, M. H. B. (2022). Tecnologia da informação: informática na sociedade. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharel em Sistemas de Informação) - Centro Universitário do Planalto Central Aparecido dos Santos, 2022.
Ribeiro, L., Castro, A., Fröhlich, A. A., Ferraz, C. A. G., Ferreira, C. E., Serey, D., de Angelis Cordeiro, D., Aires, J., Bigolin, N., and Cavalheiro, S. (2019). Diretrizes da Sociedade Brasileira de Computação para o ensino de Computação na educação básica. Sociedade Brasileira de Computação.
Ribeiro, L., Castro, A., Fröhlich, A. A., Ferraz, C. A. G., Ferreira, C. E., Serey, D., de Angelis Cordeiro, D., Aires, J., Bigolin, N., and Cavalheiro, S. (2019). Diretrizes da Sociedade Brasileira de Computação para o ensino de Computação na educação básica. Sociedade Brasileira de Computação.
Published
2024-12-05
How to Cite
ALVES, Matheus Rodrigues; DIAS DO COUTO, Arthur Henrique; BRAGA, Adriano Honorato; BRAGA, Ramayane Bonacin; DE SANTANA, Thalia Santos.
A Report of Experiences on Teaching Computational Thinking for the Educational Program Bombeiros Mirins in the State of Goiás. In: REGIONAL SCHOOL ON INFORMATICS OF GOIÁS (ERI-GO), 12. , 2024, Ceres/GO.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2024
.
p. 255-256.
DOI: https://doi.org/10.5753/erigo.2024.5090.
