A Report of Experiences on Teaching Computational Thinking for the Educational Program Bombeiros Mirins in the State of Goiás

  • Matheus Rodrigues Alves IF Goiano
  • Arthur Henrique Dias Do Couto IF Goiano
  • Adriano Honorato Braga IF Goiano
  • Ramayane Bonacin Braga IF Goiano
  • Thalia Santos de Santana IF Goiano

Abstract


This study presents the development of Computational Thinking (CT) in the Bombeiros Mirins Program, carried out with elementary school students in Goiás by Campus Ceres do IF Goiano. The project promoted digital inclusion and covered PC pillars and concepts such as binary numbers through theoretical and practical lessons. The initiative highlighted the transformative role of technology as a strategy for promoting and attracting talent in Computing.
Keywords: computational thinking, digital inclusion, elementary school, binary numbers, technology

References

Lima, B. A. J. D., Santana, J. T. O., & Barreto, M. H. B. (2022). Tecnologia da informação: informática na sociedade. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharel em Sistemas de Informação) - Centro Universitário do Planalto Central Aparecido dos Santos, 2022.

Ribeiro, L., Castro, A., Fröhlich, A. A., Ferraz, C. A. G., Ferreira, C. E., Serey, D., de Angelis Cordeiro, D., Aires, J., Bigolin, N., and Cavalheiro, S. (2019). Diretrizes da Sociedade Brasileira de Computação para o ensino de Computação na educação básica. Sociedade Brasileira de Computação.
Published
2024-12-05
ALVES, Matheus Rodrigues; DIAS DO COUTO, Arthur Henrique; BRAGA, Adriano Honorato; BRAGA, Ramayane Bonacin; DE SANTANA, Thalia Santos. A Report of Experiences on Teaching Computational Thinking for the Educational Program Bombeiros Mirins in the State of Goiás. In: REGIONAL SCHOOL ON INFORMATICS OF GOIÁS (ERI-GO), 12. , 2024, Ceres/GO. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2024 . p. 255-256. DOI: https://doi.org/10.5753/erigo.2024.5090.