Meninas Digitais no Cerrado: working on the tripod of teaching, research and extension in a women's empowerment project in technology
Abstract
This paper presents the activities carried out by the Meninas Digitais no Cerrado project of the Instituto Federal Goiano - Campus Ceres, aimed at empowering women in the field of Computing. In 2024, the project promoted teaching, research and extension activities aimed at students from elementary school to higher education. This initiative showed the enthusiasm and growing interest of the participants, helping to strengthen and encourage women to enter the Information Technology (IT) field.
Keywords:
women empowerment, technology, computing, teaching, extension
References
Menezes, S. K.O, & Santos, M. D. F. (2021). Gênero na educação em computação no brasil e o ingresso de meninas na área–uma revisão sistemática da literatura. Revista Brasileira de Informática na Educação, 29, 456-484.
Sleutjes, M. H. S. C. (1999). Refletindo sobre os três pilares de sustentação das universidades: ensino-pesquisa-extensão. Revista de Administração Pública, 33(3), 99-a.
Sleutjes, M. H. S. C. (1999). Refletindo sobre os três pilares de sustentação das universidades: ensino-pesquisa-extensão. Revista de Administração Pública, 33(3), 99-a.
Published
2024-12-05
How to Cite
SILVA, Maria Luiza F.; DE FARIAS, Sara L.; DE SANTANA, Thalia S.; BRAGA, Ramayane B.; BRAGA, Adriano H..
Meninas Digitais no Cerrado: working on the tripod of teaching, research and extension in a women's empowerment project in technology. In: REGIONAL SCHOOL ON INFORMATICS OF GOIÁS (ERI-GO), 12. , 2024, Ceres/GO.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2024
.
p. 259-260.
DOI: https://doi.org/10.5753/erigo.2024.5093.
