Case Study: Accessibility Challenges and Player Experiences in Digital Games
Abstract
This study addresses accessibility in digital games, analyzing how games adapt to the needs of players with disabilities. The research involved 33 participants from different regions of Brazil, assessing their knowledge of accessibility resources and the challenges they face. The results indicate significant gaps in the accessibility provided by games, highlighting the need for improvements to promote an inclusive experience for all users.
Keywords:
accessibility, digital games, inclusion, players, disabilities
References
De Andrade, L. H. F. B., Da Costa, R. M. E. M., & Werneck, V. M. B. (2021, October). Acessibilidade em jogos: Um mapeamento sistemático. In Anais Estendidos do XX Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento Digital (pp. 840-848). SBC.
Civil, C. (2015). Lei Nº 13.146, de 6 de julho 2015. Institui a lei brasileira de inclusão da pessoa com deficiência (estatuto da pessoa com deficiência). Brasília.
Denardin, R. G., Londero, F. T., Chagas, G., Silva, R. F., & Orselli, M. I. (2019). Acessibilidade nos jogos digitais como meio de inclusão social. In Brazilian Symposium on Games and Digital Entertainment (pp. 346-349).
Civil, C. (2015). Lei Nº 13.146, de 6 de julho 2015. Institui a lei brasileira de inclusão da pessoa com deficiência (estatuto da pessoa com deficiência). Brasília.
Denardin, R. G., Londero, F. T., Chagas, G., Silva, R. F., & Orselli, M. I. (2019). Acessibilidade nos jogos digitais como meio de inclusão social. In Brazilian Symposium on Games and Digital Entertainment (pp. 346-349).
Published
2024-12-05
How to Cite
COUTO, Arthur Henrique D.; PEREIRA, Matheus Felipe B.; GOMES, Samuel Antunes O.; MACHADO, Janiele de Farias.
Case Study: Accessibility Challenges and Player Experiences in Digital Games. In: REGIONAL SCHOOL ON INFORMATICS OF GOIÁS (ERI-GO), 12. , 2024, Ceres/GO.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2024
.
p. 265-266.
DOI: https://doi.org/10.5753/erigo.2024.5058.
