Analysis of Digital Social Networks Influencers

Abstract


Digital Social Networks data enable effective analyses that facilitates the understanding of social phenomena. This work focuses on the concept of Digital Influencers, exploring implementations to identify and analyze their impact on DSNs. Our inferences include the users’ influence in DSNs representative graphs and the impact and reach of their published content’s engagement.
Keywords: Digital Social Networks, Digital Influencers, Database

References

Benevenuto, F., Almeida, J. M., and Silva, A. (2011). Coleta e análise de grandes bases de dados de redes sociais online. In Jornadas de Atualização em Informática (JAI), pages 11–57.

Jun, S. and Yi, J. (2020). What makes followers loyal? the role of influencer interactivity in building influencer brand equity. Journal of Product & Brand Management, 29(6):803–814.

Martins, M. S. (2023). Estudo e identificação de buscas e análises sobre dados em redes sociais digitais. Anais do XXXI Seminário de Iniciação Científica e Tecnológica da PUC-Rio.

Martins, M. S. (2024). Implementação de buscas e análises específicas das redes sociais digitais. Anais do XXXII Seminário de Iniciação Científica e Tecnológica da PUC-Rio.

Salgueiro, M. (2023). Uma abordagem para uma especificação conceitual de redes sociais digitais. Master’s thesis, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro.

Silva, I. O. d., Gouveia, F. C., et al. (2021). Engajamento informacional nas redes sociais: como calcular? AtoZ: Novas Práticas em Informação e Conhecimento.
Published
2024-10-14
MARTINS, Marina S.; LIFSCHITZ, Sérgio. Analysis of Digital Social Networks Influencers. In: WORKSHOP ON UNDERGRADUATE STUDENT WORK (WTAG) - BRAZILIAN SYMPOSIUM ON DATABASES (SBBD), 39. , 2024, Florianópolis/SC. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2024 . p. 44-50. DOI: https://doi.org/10.5753/sbbd_estendido.2024.243783.