Actions for teaching Hardware concepts: a proposal for Basic Education
Abstract
With the approval of the Standards for Computing in Basic Education, the development and organization of materials and methods for teaching Computing in basic schooling have become pressing. To contribute to this scenario, doctoral-level research was conducted, which, through theoretical studies and a didactic experiment, investigated ways of organizing the teaching of computational concepts in Basic Education. The current work, a segment of this research, aims to present teaching actions of Hardware concepts for Elementary School students that were implemented during the experimental research and proved conducive to learning.
References
Brasil (2018). Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, DF: MEC.
Brasil (2022). Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Computação Complemento à BNCC. Brasília, DF: MEC. Disponível em: [link]. Acesso em: 25 out. 2023.
Brookshear, J. G. (2013). Ciência da Computação: Uma Visão Abrangente. Bookman Editora.
Sforni, M. S. de F. (2017). O método como base para reflexão sobre um modo geral de organização do ensino. In: Mendonça, S. G. de L.; Penitente, L. A. A.; Miller, S. (org.). A questão do método e a teoria histórico-cultural: bases teóricas e implicações pedagógicas. Marília: Oficina Universitária; São Paulo: Cultura Acadêmica. p. 81-96.
