Computing and society: a didactic sequence for mediation in high school
Abstract
This expanded summary aims to present a didactic sequence focused on the mediation/construction of BNCC-Computação skills related to the implications and appropriations of computing in contemporary society, for/with high school students. To this end, it proposes a series of activities that aim to enhance a critical perception of this phenomenon, through contextualized pedagogical practices of conversation and collaborative hypermedia production.
References
Freenet (2016). Direção: Pedro Ekman. Brasil. O Dilema das Redes (2020). Direção: Jeff Orlowski. Estados Unidos.
Wanderley, Yuri Bastos (2017). “Apropriações tecnológicas no ensino e aprendizagem : as experiências dos educadores da Rede Anísio Teixeira.” Dissertação (mestrado) - Universidade Federal da Bahia. Faculdade de Educação. Salvador.
Wanderley, Yuri Bastos (2023). “Apropriações tecnológicas nas práticas docentes: compreensões propositivas de atos de currículo em rede”. Tese (Doutorado em Educação) - Faculdade de Educação, Universidade Federal da Bahia, Salvador.
