Building Collaborative Solutions with Learning Objects and GitHub
Abstract
The ability to program computers is increasingly important nowadays, especially in the training of young people in Brazil and around the world. Initiatives that aim to develop skills related to Computing and programming are welcome, as in addition to training qualified professionals, it also helps the development of critical thinking and the ability to solve everyday problems. Computational Thinking in high school helps students understand the possibilities and limits of computing to solve problems. This work aims to present a pedagogical proposal that aims to build a solution collaboratively with learning objects with the help of the GitHub platform.References
Blikstein, P. (2008). O pensamento computacional e a reinvenção do computador na educação. Disponível em: [link]. Acessado em: 17/02/2024.
del Águila Cano, I. M., Lázaro, J. R. G., Sarmiento, C. M. M., and Guirado, R. (2021). Repositorio github con objetos de aprendizaje para grados de ingeniería industrial en la asignatura de programación. In Innovaciones docentes en tiempos de pandemia. Actas del VI congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación, CINAIC 2021, pages 86–90. Servicio de Publicaciones.
dos Santos, N. F. G. (2017). Programação para jovens: Conteúdos, atividades, estratégias e ferramentas. Dissertação de mestrado, Universidade do Porto, Porto, Portugal.
Medeiros, N. A. A. (2020). Avaliação diagnóstica em pensamento computacional: Uma proposta para avaliar os alunos do ensino fundamental com base no currículo de referência do cieb. Master’s thesis, Universidade Federal Do Rio Grande Do Norte.
Wing, J. M. (2006). Computational thinking. Communications of the ACM.
del Águila Cano, I. M., Lázaro, J. R. G., Sarmiento, C. M. M., and Guirado, R. (2021). Repositorio github con objetos de aprendizaje para grados de ingeniería industrial en la asignatura de programación. In Innovaciones docentes en tiempos de pandemia. Actas del VI congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación, CINAIC 2021, pages 86–90. Servicio de Publicaciones.
dos Santos, N. F. G. (2017). Programação para jovens: Conteúdos, atividades, estratégias e ferramentas. Dissertação de mestrado, Universidade do Porto, Porto, Portugal.
Medeiros, N. A. A. (2020). Avaliação diagnóstica em pensamento computacional: Uma proposta para avaliar os alunos do ensino fundamental com base no currículo de referência do cieb. Master’s thesis, Universidade Federal Do Rio Grande Do Norte.
Wing, J. M. (2006). Computational thinking. Communications of the ACM.
Published
2024-03-13
How to Cite
GERALDES, Wendell Bento.
Building Collaborative Solutions with Learning Objects and GitHub. In: BRAZILIAN SYMPOSIUM ON COMPUTING IN BASIC EDUCATION (SBC-EB), 1. , 2024, Porto Alegre/RS.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2024
.
p. 146-150.
DOI: https://doi.org/10.5753/sbceb.2024.1735.
