Resignifying the indigenous-origin game "Cat's Cradle" for teaching computing in basic education
Abstract
This proposal presents a reframing of the game of indigenous origin "cat's bed" as a resource for introducing computing concepts in basic education in accordance with the National Common Curricular Base. It is presented how a playful activity can be adapted to promote different skills, encouraging the learning of computational fundamentals, problem solving and teamwork.References
Bernandes, E. l. Jogos e Brincadeiras Tradicionais: um passeio pela história. Universidade Federal de Uberlândia. [link]
BRASIL. Ministério da Educação. Computação - Complemento a BNCC. Brasília: MEC, 2022.
Forouzan, Behrouz A. Comunicação de Dados e Redes de Computadores. Quarta edição. AMGH Editora, Ltda. 2010.
BRASIL. Ministério da Educação. Computação - Complemento a BNCC. Brasília: MEC, 2022.
Forouzan, Behrouz A. Comunicação de Dados e Redes de Computadores. Quarta edição. AMGH Editora, Ltda. 2010.
Published
2024-03-13
How to Cite
FERNANDES, Raquel Moreira Machado; MOTTA, Claudia Lage Rebello da.
Resignifying the indigenous-origin game "Cat's Cradle" for teaching computing in basic education. In: BRAZILIAN SYMPOSIUM ON COMPUTING IN BASIC EDUCATION (SBC-EB), 1. , 2024, Porto Alegre/RS.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2024
.
p. 166-170.
DOI: https://doi.org/10.5753/sbceb.2024.1745.
