A proposal associating Pixel and Fractions in Elementary School I
Abstract
Pixel art is an artistic style born out of the visual needs of digital games. With the Resolution No. 1 of October 4, 2022, which made Computer Science education mandatory nationwide, there arises the need to include activities and tools with the potential to complement Computer Science education and connect various learning areas. Thus, this present work aims to propose an activity using pixel art to be utilized in the Early Years of Elementary Education, relating to the contents of Division, Fractions, Decimal Numbers, and Real Number Ordering.
References
Brasil. Ministério da Educação, (2018) “Base Nacional Comum Curricular”. Brasília. Disponível em: [link]. Acesso 29 de janeiro de 2024.
Brasil. Ministério da Educação. (2022). “Complemento à Base Nacional Comum Curricular”, Disponível em: [link]. Acesso 29 de janeiro de 2024.
Domingues, H. (2009). Fundamentos da Aritmética. Florianópolis: Ed. da UFSC.
Ministério da Educação (MEC). (2022). “Normas sobre Computação na Educação Básica – Complemento à BNCC”. Resolução nº1, de 4 de outubro de 2022. Brasília.
Moruzzi, R. B., Reali, M. A. P. (2007). Método para Determinação de Distribuição de Tamanho de Microbolhas (DTMB) em Sistemas Floação (FAD) para tratamento de água utilizando a análise de imagem digital. Disponível em: [link]. Acesso 12 de fevereiro de 2024.
Resnick, M. (2020). Jardim de infância para a vida toda: por uma aprendizagem criativa, mão na massa e relevante para todos. Editora: Penso.
Tarasconi, D., Santos, M. (2021). Padrões de Produção de Ícones e Símbolos em Jogos com estilo Pixelart. In: SBC – Proceedings of SBGames 2021, nº 20, 2021, Gramado - Rio Grande do Sul. Disponível em: [link]. Acesso 12 de fevereiro de 2024.
