The Adventures of Lua and Bit-Bit at the Amusement Park: Programming with Variables
Abstract
The teaching of Computing in schools is an urgent necessity, driven by public policies such as the Standards for Computing in Basic Education – a Complement to the BNCC. In this context, educational resources and activities aligned with these regulations are essential to support students' learning. Thus, this study proposes an unplugged activity aimed at the final years of elementary school, with an emphasis on Computational Thinking. Specifically, it seeks to support the development of problem-solving strategies, particularly generalization.
References
Brasil. Ministério da Educação. Parecer CNE/CEB nº 2/2022, aprovado em 17 de fevereiro de 2022 – Normas sobre Computação na Educação Básica – Complemento à Base Nacional Comum Curricular (BNCC). Brasília, DF: MEC, 2022a. Disponível em: [link]. Acesso em: 08 jan. 2025.
Brasil. Ministério da Educação. Anexo ao Parecer CNE/CEB nº 2/2022. Brasília, DF: MEC, 2022b. Disponível em: [link]. Acesso em: 08 jan. 2025.
Brasil. Ministério da Educação. Resolução CNE/CEB nº 1, de 4 de outubro de 2022 - Normas sobre Computação na Educação Básica – Complemento à BNCC. Brasília, DF: MEC, 2022c. Disponível em: [link]. Acesso em: 08 jan. 2025.
França, R. S. de. As aventuras de Lua & Bit-Bit no parque de diversão. 2025. Disponível em: [link]. Acesso em: 08 jan. 2025.
