Inconsistências no Processo de Recomendação de Objetos de Aprendizagem utilizando Teoria de Estilos de Aprendizagem

  • Ana Carolina Rodrigues UNIVERSIDADE FEDERAL DOS VALES JEQUITINHONHA E MUCURI
  • Luciana Pereira Assis Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri https://orcid.org/0000-0002-7891-7172
  • Alessandro Vivas Andrade Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri
  • Cristiano Grijó Pitangui Universidade Federal de São João Del Rei
  • Cristiano Maciel Silva Universidade Federal de São João del Rei

Resumo


The Recommendation of Learning Objects and Learning Styles detection has attract interest from many researchers. This article describes the results achieved with the implementation of the Systematic Review of Literature, whose objective is to map the Learning Styles and Learning Objects. The results pointed out inconsistencies numerous in the way in which the educational resources are indicated to certain profiles of students, raising questions about the effectiveness of the Learning Styles in the process of recommendation of Learning Objects.
Palavras-chave: condições de aprendizagem, pesquisa acadêmica da literatura, tecnologias educacionais

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Publicado
24/11/2020
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RODRIGUES, Ana Carolina; ASSIS, Luciana Pereira; ANDRADE, Alessandro Vivas; PITANGUI, Cristiano Grijó; SILVA, Cristiano Maciel. Inconsistências no Processo de Recomendação de Objetos de Aprendizagem utilizando Teoria de Estilos de Aprendizagem. In: SIMPÓSIO BRASILEIRO DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO (SBIE), 31. , 2020, Online. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2020 . p. 1303-1312. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2020.1303.