Metodologia Adotada na Reconstrução 3D da Estação Saudade, em Ponta Grossa - PR

  • Matheus T. Fratus UTFPR
  • Mauren Louise Sguario Coelho de Andrade UTFPR

Resumo


This paper presents the methodology adopted in the digital reconstruction of the São Paulo - Rio Grande railway station (Saudade Station), to produce a real time virtual visualization application in the future. The station is a cultural heritage site of the Brazilian state of Paraná and one of the oldest buildings in the city of Ponta Grossa. The methodology presented here is based primarily on the use of photographs as a reference for 3D modeling, seeking visually realistic results and using only free tools such as Blender and Cycles.

Palavras-chave: digital reconstruction, ponta grossa, estacao saudade, 3D modelling, blender

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Publicado
28/10/2019
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FRATUS, Matheus T.; ANDRADE, Mauren Louise Sguario Coelho de. Metodologia Adotada na Reconstrução 3D da Estação Saudade, em Ponta Grossa - PR. In: WORKSHOP DE TRABALHOS EM ANDAMENTO - CONFERENCE ON GRAPHICS, PATTERNS AND IMAGES (SIBGRAPI), 32. , 2019, Rio de Janeiro. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2019 . p. 164-167. DOI: https://doi.org/10.5753/sibgrapi.est.2019.8320.