Use of Interactive Textual Resources in Teaching Software Development Disciplines
Abstract
This paper presents some experiments with the use of the Textando tool in an undergraduate course regarding disciplines from the software development area. The Textando is a tool dedicated to building interactive textual resources in order to test the ability of students to deal with texts and offering new perspectives to the teaching-learning process. The evaluation of the experience was made through a questionnaire answered by 30 students.
References
Melo, L. B. e Pessoa, D. (2008) Objetos de aprendizagem textuais: uma alternativa no ensino de Lingüística Textual. Em: Encontro Internacional de Texto e Cultura, Fortaleza.
Moran, J. M. (2013) “O que é Educação À Distância”, [link], Abril.
Pereira, O. J., Sena, C. P. P., Santos, C. T. B., Silva, G. C. e Bispo, N. J. (2012) “Um ambiente virtual de aprendizagem de banco de dados e sua contribuição para um curso de computação”, Em: XX Workshop sobre Educação em Computação, Anais do XXXII Congresso da Sociedade Brasileira de Computação.
Pessoa, D. E. e Melo, L. B. (2008) “Textando: Um Ambiente Virtual para o Ensino Utilizando Textos como Objetos de Aprendizagem”, In: IADIS - International Association for Development of the Information Society, Lisboa, Portugal. Actas da Conferência IADIS Ibero-Americana. Algarve - Portugal : IADIS Press, v. 1.
Rezende, W. M. e Dias, A. I. S. (2010) “Educação à Distância e Ensino Presencial: Incompatibilidade ou Convergência?” Em: Revista EAD em Foco, n. 1, v.1, Rio de Janeiro.
