ABstração Game: A Game to Facilitate the Teaching and Learning Process of Object Orientation
Abstract
This article presents the application of a game as a facilitating tool to teach and learn the Object Orientation. It is based on research by authors who discuss the importance of a games as a learning mechanism. The main objective of this article is to highlight the game as a key element to raise student interest; attend interactive, dynamic and attractive classes; creating a gratifying and attractive environment, serving as a stimulus for the development of the student. The main contribution of this paper was a creation of the ABstração Game as a learning and teaching facilitator of the discipline Object Orientation
Keywords:
Games, Cooperative Games, Object Orientation
References
Amaral, Jader Denicol. (2004) “Jogos Cooperativos”, São Paulo: Phorte, 112p.
Ausubel, David et AL. (1980) “Psicologia Educacional, Interamericano”.
Barros, Rodolfo Miranda de. (2008) “Um Estudo sobre o Poder das Metáforas e dos Recursos Multimídia no Processo de Ensino e Aprendizagem de Cálculo Diferencial e Integral”, Campinas, SP.
Correia, Marcos Miranda. (2006) “Trabalhando com Jogos Cooperativos: Em busca de Novos Paradigmas na Educação Física”, Campinas, SP, Papirus.
Freire, João Batista. (2006) “Educação de corpo inteiro”, São Paulo, Scipione.
Guedes, Gilleanes T. A. UML 2. (2009) “Uma Abordagem Prática”, São Paulo, Novatec.
Jesus, Ana Cristina Alves de (2010) “Como Aplicar Jogos e Brincadeiras na Educação Infantil”, Rio de Janeiro, Branport.
Lima, Adilson Da Silva: UML 2.3. (2011) “Do Requisito à Solução”, São Paulo, Érica.
Santos, Júlio César Furtado dos. (2013) “O Desafio de Promover a Aprendizagem Significativa”, [link], Abril.
Soler, Reinaldo. (2006) “Jogos Cooperativos”, Rio de Janeiro, 3ª edição, Sprint.
Ausubel, David et AL. (1980) “Psicologia Educacional, Interamericano”.
Barros, Rodolfo Miranda de. (2008) “Um Estudo sobre o Poder das Metáforas e dos Recursos Multimídia no Processo de Ensino e Aprendizagem de Cálculo Diferencial e Integral”, Campinas, SP.
Correia, Marcos Miranda. (2006) “Trabalhando com Jogos Cooperativos: Em busca de Novos Paradigmas na Educação Física”, Campinas, SP, Papirus.
Freire, João Batista. (2006) “Educação de corpo inteiro”, São Paulo, Scipione.
Guedes, Gilleanes T. A. UML 2. (2009) “Uma Abordagem Prática”, São Paulo, Novatec.
Jesus, Ana Cristina Alves de (2010) “Como Aplicar Jogos e Brincadeiras na Educação Infantil”, Rio de Janeiro, Branport.
Lima, Adilson Da Silva: UML 2.3. (2011) “Do Requisito à Solução”, São Paulo, Érica.
Santos, Júlio César Furtado dos. (2013) “O Desafio de Promover a Aprendizagem Significativa”, [link], Abril.
Soler, Reinaldo. (2006) “Jogos Cooperativos”, Rio de Janeiro, 3ª edição, Sprint.
Published
2013-07-23
How to Cite
OLIVEIRA, Eder Diego de; BARROS, Rodolfo Miranda de.
ABstração Game: A Game to Facilitate the Teaching and Learning Process of Object Orientation. In: WORKSHOP ON COMPUTING EDUCATION (WEI), 21. , 2013, Maceió/AL.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2013
.
p. 396-401.
ISSN 2595-6175.
