ATIVA: Virtual Support Activities Applied to Programming Teaching
Abstract
Teaching people how to program is a challenging activity, not only considering the complexity of the subject, but also due to the great difficulty to closely assist learners, considering their special needs and offering accurate feedback. In order to aid professors in this matter, this work describes a set of different activities proposed on a distance learning environment, and details how a group of mentors helped to make it possible.
References
Piva Jr. D.; Freitas R. L. (2011) "Estratégias para melhorar os processos de Abstração na disciplina de Algoritmos" WEI - XIX Workshop Sobre Educação Em Computação (WEI'2011). Natal, RN, Brasil.
Reategui E., Bercht M., Iepsen E. F. (2011) Detecção e Tratamento do Estado Afetivo Frustração do Aluno na Disciplina de Algoritmos. XXII Simpósio Brasileiro de Informática na Educação. XVII Workshop de Informática na Educação. Aracaju-SE. ISSN:2176-4301.
Scaico et al (2012) Relato de um modelo de tutoria para programação baseado em experiências com ingressantes de um curso de Licenciatura em Computação. In: XXX Congresso da Sociedade Brasileira de Computação - XX WEI (Workshop de Educação em Informática), Curitiba PR.
