The Game Image & Action as a Learning Strategy for Genetic Algorithms Content

  • Maristela Regina Weinfurter Teixeira UP
  • Giancarlo de França Aguiar UP
  • Edson Pedro Ferlin UP

Abstract


This article presents an experience in the use of board games as learning strategy in the review of concepts related to biology’s knowledge in the genetic algorithms’s content in the discipline of artificial intelligence in computer engineering from the Positive University. The game reinvents, builds and ressignifca knowledge already acquired in high school making the beginning of the content more engaging and challenging..
Keywords: Mediação da aprendizagem, estratégia de aprendizagem, jogos educativos, algoritmos genéticos

References

Brenelli, R.P. O jogo como espaço para pensar: a construção de noções lógicas e aritméticas. Campinas: Papirus, 2005.

Linden, R. Algoritmos genéticos: uma importante ferramenta da inteligência computacional. Rio de Janeiro: Brasport, 2008.

Masetto, M.T.; Atividades pedagógicas no cotidiano da sala de aula universitária: reflexões e sugestões práticas. Disponível em [link] Acesso em 10 jun. 2009.

Teixeira(1), M.R.W.; Aguiar, G.F.; Ferlin, E.P.; Estratégias de mediação na aprendizagem da disciplina de engenharia de software. In: XXXVII COBENGE, 2009, Recife. Anais. Recife, POLI-UPE, 2009.

Teixeira(2), M.R.W.; Menezes, F.H.; Aguiar, G.F.; Ferlin, E.P.; LogProp: um jogo para apoio ao aprendizado da lógica proposicional . In: XX SBIE, 2009, Florianópolis. Anais. Florianópolis, UFSC/Univali, 2009.
Published
2010-07-20
TEIXEIRA, Maristela Regina Weinfurter; AGUIAR, Giancarlo de França; FERLIN, Edson Pedro. The Game Image & Action as a Learning Strategy for Genetic Algorithms Content. In: WORKSHOP ON COMPUTING EDUCATION (WEI), 18. , 2010, Belo Horizonte/MG. Anais [...]. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2010 . p. 843-846. ISSN 2595-6175.