Cryptography Teaching in an Inclusive Approach to high school students
Abstract
This is an experience report with the teaching of Cryptography, ascontent of the Information Security discipline, for high school studentsintegrated in Computer Science at an institution of the Federal Network, bycarrying out activities in an inclusive approach, considering new contexts forcollaborative and reflective participation. The participation of students in theevaluation of the methodology adopted is highlighted, at the end of the process,to verify whether learning was achieved in a significant way.
References
Araújo, V. A., Santos, S. K. S. L. (2021) "Integração no processo de ensino e aprendizagem: relato de experiência na formação técnica". In: Educação Profissional e Tecnológica: inclusão, pesquisa, ensino e ação (2021) Orgs.: Silva, Q. P., Santos, S. K. S. L., Cap. 5, p. 60-73
CERT.Br. (2012) "Cartilha de Segurança para Internet". São Paulo: Comitê Gestor da Internet no Brasil. CGI.Br. 142p. Disponível em: https://cartilha.cert.br/livro/cartilhaseguranca-internet.pdf. Acesso em: 22 jul. 2021.
Lopes, A. R. S., Cruz, E., Siebra, C. (2018) Uma Análise com Foco Quantitativo sobre o Uso da Robótica Educacional no Ensino da Física. In: Workshop de Informática na Escola, 24., p. 99-108. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2018.99
Rodrigues, G., Braga, R., Amorim, T. (2019) Criptografia e Segurança Web: um relato de experiência do ensino de conceitos computacionais para crianças. In: Workshop de Informática na Escola, 25., p. 1099-1103. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2019.1099
Santos, S. K., Kondo, C. (2019) Stop motion como estratégia de ensino e aprendizagem para crianças, jovens e adultos. In: Workshop de Informática na Escola, 25, p. 1044-1048. DOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2019.1044
Santos, S. K. S. L. (2021) Análise da Participação de Meninas e Mulheres no Ensino Médio em Informática do Instituto Federal de Brasília. In: Women In Information Technology (WIT), 15. p. 270-274. DOI: https://doi.org/10.5753/wit.2021.15864
Sassaki, R. K. (1998) "Inclusão: o paradigma da próxima década". Mensagem, Brasilia, 34(83), 29p.
