From the Classroom to the Job Market: The Academic Path and Professional Performance Tracked by Graduates of the Computer Engineering Course at UERGS
Abstract
This research presents a promoted study with female graduated of the Computer Engineering at UERGS. The objective of this research was to investigate the academic path and the professional performance of the female graduated, seeking to identify difficulties and support networks throughout the course. The research is classified as applied and used the quali-quanti approach in data analysis. The results indicate that the female graduated are working in the professional area and that there is evidence that the research and extension projects in which they participated had an influence on their professions. In addition, a female support network within the course contributed to their permanence throughout the course.
References
Costa, P. T. O acesso da mulher no ensino superior na Universidade Federal do rio Grande do Sul. Dissertação de mestrado. Programa de Pós-Graduação em Educação, 2016
Finger, A. F.; Bordin, A. S.; Mello, A. V. Perfil das Egressas dos Cursos de Computação da UNIPAMPA: Uma Análise da Formação Acadêmica e Atuação Profissional. Anais do XV Women in Information Technology, 2020.
Miranda, B. A.; Almeida, M. M.S.C; Alves, I. R. S.; Campos, L. M. R. S. Análise da participação feminina no curso de ciência da computação da UFCC. Anais do XV Women in Information Technology, 2021.
Moro, F. F.; Padilha, R. O.; Frigo, L. B. Impactos do Projeto Meninas Digitais em Egressas de TI. Anais do XIV Women in Information Technology, 2020.
Ribeiro, A. I. M. Mulheres educadas na colônia. In: LOPES, Eliane Marta Teixeira; FARIA FILHO, Luciano Mendes de; VEIGA, Cynthia Greive (Orgs.). 500 anos de educação no Brasil. Belo Horizonte: Autêntica, 2007.
SBC - Sociedade Brasileira de Computação. Educação Superior em Computação Estatísticas. Sociedade Brasileira de Computação, 2017. Disponível em: [link]. Acessado em Abril 2022.
