An Experience report of the #include<girls> group creation: where we are now and what comes next
Abstract
This paper describes the actions carried out during the creation of the #include<girls> group, including data collection, planning, and results. The main goal of the group is to develop academic activities to promote the enrollment of girls in higher education in the areas of Computing and Information and Communications Technology (ICT). The paper also presents the outline of the next steps, taking into account the needs identified in the community and at the university.
References
Google (2018). Blockly A Javascript library for building visual programming editors. Disponível em: https://developers.google.com/blockly/. Acessado em 01/03/2022.
Holanda, M., Lima, A., Borges, A., Ketulhe, K., Araujo, A. P. F., and Koike, C. (2020). Iniciativas educacionais para permanência das mulheres em cursos de graduação em Computação no Brasil. In Proceedings of the XII Latin American Women in Computing Congress 2020 (LAWCC 2020) co-located with XLVI Latin American Computer Conference (CLEI 2020), Loja, Ecuador, October 19, 2020, volume 2709 of CEUR Workshop Proceedings, pages 13–24. CEUR-WS.org.
IBGE (2021). Estatísticas de Gênero: indicadores sociais das mulheres no Brasil 2a edição. Disponível em: [link]. Acessado em 24/02/2022.
Miranda, B., Almeida, M., Alves, I., and Campos, L. (2021). Análise da participação feminina no curso de Ciência da Computação da UFCG. In Anais do XV Women in Information Technology, pages 11–20, Porto Alegre, RS, Brasil. SBC.
SBC (2011). Programa Meninas Digitais. Disponível em: https://meninas.sbc.org.br. Acessado em 24/02/2022.
Silva, J., Oliveira, L., and Silva, A. (2019). Meninas na Computação: uma análise inicial da participação das mulheres nos cursos de Sistemas de Informação do estado de Alagoas. In Anais do XXVII Workshop sobre Educação em Computação, pages 444–452, Porto Alegre, RS, Brasil. SBC.
