Iron Women: A Practice Report Using Arduino with High School Girls in a Public School
Abstract
This paper describes an experience conducted with first year high school girls, in a public school at Distrito Federal, with the objective of encouraging students to study in the computer field. To arouse the interest of the students, an arduino workshop was developed - a prototyping platform.
References
MACIEL,C.; BIM, S. A. . Programa Meninas Digitais – Ações para divulgar a computação para meninas do ensino médio. In: Computer on the Beach, 2016, Itajaí – SC. Anais do Computer on the Beach 2016 e recurso eletrônico, 2016. p. 327-336.
MOUTINHO, S. Participação desigual. Instituto Ciência Hoje – Disponível em: [link]. Acesso em: 19 de maio. 2018.
REVISTA NEUROEDUCAÇÃO. Sobre meninas e ciências exatas Disponível em: [link]. Acesso em 20 março. 2018.
SBC. Sociedade Brasileira de Computação. Educação superior em computação estatísticas. Disponível em: [link].
SOBREIRA, Josimeire de Lima. Estudantes de Engenharia da UTFPR: uma abordagem de gênero. 2006. 117p. Dissertação (Mestrado em Tecnologia) – PPGTE, UTFPR, Curitiba, 2006.
MOUTINHO, S. Participação desigual. Instituto Ciência Hoje – Disponível em: [link]. Acesso em: 19 de maio. 2018.
REVISTA NEUROEDUCAÇÃO. Sobre meninas e ciências exatas Disponível em: [link]. Acesso em 20 março. 2018.
SBC. Sociedade Brasileira de Computação. Educação superior em computação estatísticas. Disponível em: [link].
SOBREIRA, Josimeire de Lima. Estudantes de Engenharia da UTFPR: uma abordagem de gênero. 2006. 117p. Dissertação (Mestrado em Tecnologia) – PPGTE, UTFPR, Curitiba, 2006.
Published
2018-07-26
How to Cite
SOARES, Camila N.; LEITE, Leticia L.; DE ARAUJO, Aletéia Patrícia. F.; HOLANDA, Maristela.
Iron Women: A Practice Report Using Arduino with High School Girls in a Public School. In: WOMEN IN INFORMATION TECHNOLOGY (WIT), 12. , 2018, Natal.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2018
.
p. 59-63.
ISSN 2763-8626.
DOI: https://doi.org/10.5753/wit.2018.3383.
