Current analysis of the situation of female students in the Bachelor’s Degree in Information Technology at UFRN
Abstract
This article aims to show the current profile of the students in the Bachelor of Information Technology course at the Metrópole Digital Institute of UFRN. Based on these data the Extension Project "Women in IT" was proposed with the purpose of attracting the girls of the secondary and fundamental education, as well as to encourage the permanence of the girls in the course.
References
INEP (2015) “Resumo Técnico da Educação Superior 2013”, Diretoria de Estatísticas Educacionais DEED, Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira, Brasília-DF, 82 p.
SBC - Educação Superior em Computação – Estatísticas – 2014 Disponível em [link]. Acessado em 01 de junho de 2016. [link]
Programaria (2016). Ser mulher em tech. Site Programaria. Disponível em [link]. Acessado em: 05-04-2018.
SBC - Educação Superior em Computação – Estatísticas – 2014 Disponível em [link]. Acessado em 01 de junho de 2016. [link]
Programaria (2016). Ser mulher em tech. Site Programaria. Disponível em [link]. Acessado em: 05-04-2018.
Published
2018-07-26
How to Cite
OLIVEIRA, Joicy Daliane; ROCHA, Elma; SANTOS, Thayrone; MEDEIROS, Soraya; NUNES, Isabel Dillmann.
Current analysis of the situation of female students in the Bachelor’s Degree in Information Technology at UFRN. In: WOMEN IN INFORMATION TECHNOLOGY (WIT), 12. , 2018, Natal.
Anais [...].
Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação,
2018
.
p. 120-124.
ISSN 2763-8626.
DOI: https://doi.org/10.5753/wit.2018.3396.
