Outlining the Female Student Profile of the Bachelor's Degree in Computer Science at IFCE Aracati Campus
Abstract
The study of female performance in courses of Information and Communication Technology (ICT) is relevant to the market and the academy in the context of gender equality promotion. However, only few researchers outline the profile of female ICT students. These researchers are important to support the implementation of strategies to ensure the permanence and success of female students. In this paper, the profile of female students from the undergraduate course in Computer Science of the IFCE Campus Aracati is outlined. Among the results obtained, we highlight the discrepancy between the profile of students enrolled and evaded. Also, the results were used to the development of actions to encourage the permanence and success of students.
References
Figueiredo, R. et al. (2016) Um Estudo Inicial Sobre As Alunas Ingressantes no Curso de Licenciatura em Ciência da Computação da Universidade Federal da Paraíba. In: Congresso da Sociedade Brasileira de Computação (CSBC). Porto Alegre: SBC.
INEP. Censo da Educação Superior 2012: Resumo Técnico (2014). Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira.
Meninas Digitais (2017). Programa Meninas Digitais da Sociedade Brasileira de Computação. Disponível em [link]. Último acesso em 02-Maio-2017.
NCWIT (2016). Relatório Women in Tech: The Facts. Disponível em [link].
ONU Mulheres. Entidade das Nações Unidas para a Igualdade de Gênero e o Empoderamento das Mulheres. Disponível em [link]. Último acesso em 24-Março-2017.
